Hafızasının silinmiş olması nedeniyle sözleşmenin maddelerini hatırlayamadığı için bu durum karşısında savunması kalmamıştır. Zarfın içindeki nesneleri incelemeye başladığında kendi geçmişiyle ilgili birtakım ipuçları bulmaya başlar. Proje sırasında beraber çalıştığı ve o sıralar sevgilisi olan Rachel (Uma Thurman) adlı bir kadının yardımıyla geçmişinin parçalarını toplamak için zamana karşı bir yarışa başlar. Bu yarışı kazanmak zorundadır. Aksi takdirde eski patronları tarafından öldürülmesi an meselesidir.
Futuristik ve gerçekçi unsurları başarıyla harmanlayan “Paycheck”te insanların hafızasını silebilen cihazların; dumansız sigara ve hava üretebilen makinelerden oluşan egzotik teknolojisi dünyası yaratıldı. Ünlü bilimkurgu yazarı Philip K. Dick’in yarının dünyasına ilişkin yüksek konseptli vizyonuyla koreografik aksiyon unsurlarına dayalı stilize yönetim anlayışını birleştiren John Woo, insanların kendi benliğini bulması ve sevgi temalarını da işleyen bir aksiyon gerilim filmi yarattı.
1982 yılında hayata veda eden Philip K. Dick’in yapıtlarını sinemaya uyarlayan ilk yönetmen John Woo değildi. Dick’in beyinleri kurcalayan bilimkurgu yapıtları daha önce de sinemaya aktarılmış ve izleyicinin büyük ilgisiyle karşılaşmıştı. Bunlar arasında eleştirmenlerin de büyük beğenisini kazanan “Blade Runner”; her ikisi de yüksek hasılat toplayan “Total Recall” ve “Minority Report” başı çekiyordu.
1952 – 1982 yılları arasında 30 romana ve 100 kısa öyküye imzasını atan Philip K. Dick’in yapıtlarının hepsi bilimkurgu şemsiyesi altında değerlendirildi. Daha önce hiçbir bilimkurgu yazarının işlemediği psikolojik boyuta da girerek bilimkurgu alanında önemli bir devrime imzasını attı.
John Woo’nun “Paycheck”i beyazperdeye getirmeyi çok istemesinin temelinde Dick’in eşsiz hayal gücünü kullanarak “hafızanın manipülasyonu” konusuyla yakından ilgilenmesi ve teknolojinin yanlış kullanılması halinde insanlığın ne kadar büyük bir felaketle karşılaşacağını tanımlaması geliyordu.
Philip K. Dick’in büyük bir hayranı olduğunu belirten John Woo, “Paycheck” adlı kısa öyküde gündeme getirdiği tahrik edici nitelikli ahlaksal konuların hoşuna gittiğini vurgulayarak, “Yaratığı kahramanların hepsi gerçeklik temeline oturmuş insanlardır. Bilimkurgu öykülerinin çoğunda rastladığımız süper insan kahramanlara benzemez” diyor.
Bugüne kadarki yönetmenlik kariyerinde sürekli olarak onur, şeref, sadakat, intikam ve ahlaksal krizler gibi konuları işlemesiyle tanınan John Woo’nun bu kısa öyküyü filme çekme isteğinin sebeplerinden birisi de, yazarın yarattığı Michael Jennings karakterinin karmaşık yapısıydı. Ahlaksal ikilemlerin içine çekilmiş, son derece kompleks yapılı bir kahraman vardı karşısında... Üstelik davranışlarının trajik sonuçlarıyla yüzyüze geldiği andan itibaren tehlikesine rağmen kahramanca davranmaktan çekinmiyordu.