Bizim Mutfak 2009’da Yüzde 81 Büyüme Hedefliyor

Alışveriş Alışveriş Bizim Mutfak 2009’da Yüzde 81 Büyüme Hedefliyor

Tarihler: 06 Ağustos 2009 Perşembe ~ 06 Eylül 2009 Pazar

Firma: Bizim Mutfak

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Ağu 6, 2009 ~ Eyl 6, 2009
Bizim Mutfak 2009’da Yüzde 81 Büyüme Hedefliyor
2008 yılını yüzde 19 büyüme ve 101 milyon TL ciro ile kapatan Bizim Mutfak, yeni kategorilere girerek 2009 yılında yüzde 81 büyüme ile 183 milyon TL ciro hedefliyor. 7 yıllık genç ve dinamik bir marka olan Bizim Mutfak 18 kategoride 117 ürün ile sektörde önemli bir yere sahip bulunuyor

Mutfak kültüründen en iyi anlayan uzman ve lider mutfak markası olma vizyonu ile hareket eden Bizim Mutfak, girdiği yeni kategorilerle hızla büyümeye devam ediyor. Markanın, Ramazan ayı öncesi yeniliklerini paylaşmak üzere düzenlediği toplantı, Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, Yağ, Mutfak ve Fonksiyonel Gıdalar Pazarlama Genel Müdürü Derya Sevgin ve Bizim Mutfak reklam kampanyasının yıldızı, başarılı tiyatro sanatçısı Demet Akbağ’ın katılımı ile 4 Ağustos 2009 Salı günü gerçekleşti.

Toplantıda açılış konuşmasını yapan Gıda ve İçecek Grup Başkanı Mehmet Tütüncü, “2008 dünya gıda ve alkolsüz içecek pazarı 3.5 trilyon TL’lik büyüklüğe ulaştı. 2007’den 2008’e pazarın ciro büyüme oranı ise %3,4 olarak gerçekleşti. 2009 senesi tahmini büyüme oranı da %3,4 olarak öngörülüyor” dedi.

Türkiye’de gıda pazarının büyümeye devam ettiğini belirten Tütüncü, “2008 yılında Türkiye gıda ve alkolsüz içecek pazarı 18 milyar TL büyüklüğe ulaştı. Bir önceki seneye göre ciro yüzde 15 oranında arttı. 2009 yılının ilk 6 ayında Türkiye gıda ve alkolsüz içecek pazarı büyümesi ise ciroda yüzde 9 olarak gerçekleşti. Ülker olarak, perakende ticareti içinde gıda sektöründe 1. konumdayız. Ülker, toplam perakende ticaretinin yüzde 6’sını, sadece gıda sektörüne baktığımızda ise toplam perakende ticaretinin yüzde 13’ünü gerçekleştiriyor” dedi.

Tütüncü, Yıldız Holding Gıda ve İçecek Grubu bünyesinde yer alan Bizim Mutfak’ın, 2002 yılında sektöre girdiğini vurguladı. Tütüncü, “Bizim Mutfak, Gıda ve İçecek Grubu’muz içinde son yıllardaki büyümenin en önemli kaynaklarından biri oldu. Her yıl kategoriye göre ciromuzun yüzde 1-3’ünü AR-GE’ye ayırıyor ve 24 kişilik ekibimizle inovatif ürünler geliştirerek tüketici beklentilerini karşılamaya çalışıyoruz. Gerek ürün çeşitliliği, gerekse yenilikçi karakteri ve öncü, dinamik yapısıyla Bizim Mutfak, Gıda ve İçecek Grubu’nun itici güçlerinden biri olmaya devam ediyor” dedi.

2009 Yılında 27 Yeni Ürün Çıktı
Bizim Mutfak’ın 2002’de hazır çorba, bulyon ve un kategorileri ile gıda pazarına girdiğini ifade eden Yağ, Mutfak ve Fonksiyonel Gıdalar Pazarlama Genel Müdürü Derya Sevgin, “2003 yılında ketçap, mayonez, harç ve pişirme yardımcılarının, 2005 yılında bakliyat ürünlerinin tanıtımını yapan Bizim Mutfak için, 2008 yılı değişim ve atılım yılı oldu. Bizim Mutfak logosu ve ambalajları, Bizim Mutfak’ın ‘doğallığını ve katkısızlığını’ yansıtacak şekilde yenilendi” dedi.

Sevgin, 2008’de makarna ve kakao, 2009’da hızlı çorba kategorilerine girdiklerini hatırlatarak şöyle devam etti: “Geçen yıl 17, 2009 yılında ise 27 yeni ürünle tüketicilerin karşısına çıktık. Günümüzün yoğun ve tempolu yaşam tarzı, tüketim alışkanlıklarını kolay hazırlanabilen, lezzetli ürünlere doğru değiştiriyor. Bu değişim paralelinde biz de tüketicilerimize sürekli yeni ürünler sunuyoruz. 2008 yılında yüzde 19 büyüme ile 101 milyon TL ciroya sahip bir marka haline gelen Bizim Mutfak, hızla büyüyerek yoluna devam ediyor. 2009’da da farklı kategorilere girerek ciromuzu yüzde 81 artırmayı ve 183 milyon TL’ye çıkarmayı hedefliyoruz.”

Bizim Mutfak markasının mutfak konusundaki uzmanlık ve kalitesini Ramazan sofralarına da taşıdıklarını ifade eden Sevgin, “Büyükten küçüğe herkesi buluşturan iftar ve sahur sofralarını zenginleştiren Bizim Mutfak ürünleri, Ramazan boyunca sevdiklerine güzel sofralar hazırlamak isteyenlerin en büyük yardımcısı olacak” dedi.

Türkiye’de Bir İlk; Soğuk Çorba
Çorbanın, Ramazan sofralarının vazgeçilmezi olduğunu söyleyen Sevgin, bu dönemde çorba tüketiminin yaklaşık iki katına çıktığını ifade etti. Sevgin şunları söyledi: “Araştırmalarda tüketiciler Ramazan’da çorba içmenin bir gelenek olduğunu, ortalama haftanın 6 günü çorba içtiklerini belirtiyor. Bu talebi ve Ramazan ayının yaz günlerine denk gelmesini göz önüne alarak biz de tüketicilerimizi ‘soğuk çorba’ ile tanıştırıyoruz. Anadolu’nun geleneksel lezzetlerinden soğuk çorbayı Türkiye’de hazır olarak piyasaya sunan ilk firma olmaktan son derece mutluyuz. Şu anda iki çeşidimizi, Soğuk Ayran Aşı ve Soğuk Kesme çorbalarını, tüketicilerimiz market raflarında bulabilirler. Yaz aylarının sıcak günlerinde tüketmek için çok uygun, ferahlık veren, zengin içerikli bu çorbalar, iftar sofralarının vazgeçilmezi olacak. Böylece Bizim Mutfak olarak yöresel/geleneksel çorba kategorisindeki çeşidimiz 12, toplam çorba sayımız ise 26 oldu.”

Kadınların hazır çorbayı ekonomik, pratik ve lezzetli olması sebebiyle tercih ettiklerini vurgulayan Sevgin, kişi başı yıllık çorba tüketiminde Türkiye’nin, 15 litre ile, dünyada 3. sırada yer aldığını söyledi. Türkiye’de çorba tüketiminin yalnızca yüzde 17’sini hazır çorbanın oluşturduğunu belirten Sevgin, “Bizde hazır çorba tüketimi 2.5 litre iken, İsviçre’de 12, Avustralya’da 6,3 litre. 2009 yılında da düzenli olarak büyümeye devam eden hazır çorba pazarı, 2009’un ilk 6 ayında bir önceki senenin aynı dönemine göre yüzde 13 büyürken, Bizim Mutfak Çorba pazardan hızlı, yüzde 23 büyüdü. Yatırımlarımızı sadece çorba ile sınırlı tutmadık. Geçen yıl yepyeni bir kategoriye, makarnaya girdik. Türkiye’nin en modern makarna üretim tesislerinde üretilen Bizim Mutfak Makarna’larımız ilk 10 ayında yüzde 5 pazar payı ile 3. marka konumuna ulaştı” dedi.

Bizim Mutfak’ın Ramazan Reklam Kampanyasında Demet Akbağ, Babaannesini Oynadı
Bizim Mutfak, bu yıl güçlü bir reklam kampanyasıyla tüketicilerin karşısına çıkıyor. Bu kampanya için Türk kadınlarını ve mutfak alışkanlıklarını inceleyen Bizim Mutfak, Türkiye’nin sevilen ve başarılı tiyatro sanatçısı Demet Akbağ ile anlaştı. Akbağ, mutfakta yedi kuşak lezzet uzmanı, tat konusunda otorite, samimi ve yetenekli Nefaset karakterini canlandırıyor.

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

İlginizi Çekebilir

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter İnstagram Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT