Alman Kültür Merkezi’nde Harun Farocki Yapıtlarına Bakış

Tarihler: 16 Aralık 2010 Perşembe ~ 18 Aralık 2010 Cumartesi 16 - 18 Aralık 2010

Yer: Alman Kültür Merkezi

Nereden Alınır: www.goethe.de/istanbul

Adres: Yeniçarşı Cad. 32 34433 Beyoğlu - İstanbul Beyoğlu İstanbul

Telefon: 212 2492009

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Ara 16, 2010 ~ Ara 18, 2010
Harun Farocki Yapıtlarına Bakış
16.-17.12.2010

Harun Farocki 1944 yılında Çekoslavakya’nın o sırada Almanlar tarafından işgal edilmiş bölgesinde Nový Jicin şehrinde doğdu. 1966-1968 yılları arasında Batı-Berlin’de Alman Sinema ve Televizyon Akademisi’ne devam etti. 1966 yılında Ursula Lefkes ile evlendi. 1968 yılında kızları Annabel Lee ve Larissa Lu doğdular. 1974-1984 yılları arasında Münih’de Filmkritik adlı dergide yazar ve redaktör olarak çalıştı.

1998-1999 yılında Kaja Silverman ile beraber New York ve Berlin’de Speaking about Godard’ı çekti. 1993-1999 yılları arasında University of California Berkeley’de konuk öğretim üyeliği yaptı. 2001 yılında Antje Ehmann ile evlendi. 1966 yılından itibaren sinema ve televizyon için çocuk programları, belgesel filmler, anlatı filmleri ve öykü filmleri olmak üzere 100’ün üzerinde yapıt gerçekleştirdi. 1996 yılından beri birçok çalışması müze ve galerilerde tek başına veya karma sergiler kapsamında sergilendi.

2007 yılında Deep Play ile documenta 12’ye katıldı 2004 yılından itibaren Viyana Güzel Sanatlar Akademisi’nde önce konuk profesör, 2006 yılından itibaren ise kadrolu profesör olarak çalışıyor.

16.12.2010, 15.00
Söndürülemeyen Ateş

Yönetmen: Harun Farocki, 25 dak., s/b, 1969
Harun Farocki’nin Sinema Akademisi’nin dışında çektiği ilk filmi olan “Söndürülemeyen Ateş”, didaktik öğeleri ve siyasi ajitasyonu sinemasal tekniklerin sadelik ve basitliğiyle birleştiriyor. Farocki Vietnam Savaşı sırası haberciliğinin voyerizmi karşısına, öğretici bir aranjman koyuyor: Filmde, Napalm üretiminin model olarak canlandırılmasını oyun benzeri bir direniş çağrısı takip ediyor.

16.12.2010, 15.30
Görüldüğü Gibi

Yönetmen: Harun Farocki, 72 dak., renkli ve s/b, 1986
Sivil ve askeri kullanım için üretim: tank bir tarım makinesinden ortaya çıktı, makineli tüfek ise içten yanmalı motora benzer bir prensiple çalışıyor. Farocki bize tekniğin tarihini, otomatizasyonla birlikte insan elinin yerini nasıl bilgisayarın aldığını anlatıyor.

16.12.2010, 17.00
Dünyanın Görüntüsü ve Savaşın Yazısı

Yönetmen: Harun Farocki, renkli, 75 dak., 1988
Algılama ve sanayi üretimi arasındaki bağlantı üzerine kameraya çekilmiş bir deneme. Film, fotoğrafçılık, fotoğrafların kullanımı ve savaşın gerçeğin yansıtılması üzerindeki etkisi konuları üzerine yoğunlaşıyor. 1944 yılının Nisan ayında sentetik kauçuk fabrikasının havadan fotoğraflarını çeken Amerikalı pilotlar burayı çekerken aynı zamanda Auschwitz toplama kampını da çektiklerini bilmiyorlardı. Fotoğraflar ancak 1977 yılında doğru olarak değerlendirilebildiler.

17.12.2010, 15.00
İşçiler Fabrikadan Çıkarken

Yönetmen: Harun Farocki, renkli, 36 dak., 1995
Harun Farocki, Lumière kardeşlerin ilk tarihi filmlerinden birinden yola çıkarak, sinemanın yüzyıllık tarihinden, “işçilerin fabrikadan çıkışını” gösteren sahneleri kurguluyor. Farocki, bu sahnelerden işçi sınıfının ekonomisi ve ikonografisinin yansımalarının çıkarırken, aynı şeyi izleyicisini genellikle fabrika kapısından alıp özel hayatlara götüren sinemaya yönelik olarak da gerçekleştiriyor.

17.12.2010, 16.00
Cezaevi Görüntüleri

Yönetmen: Harun Farocki, 60 dak., renkli ve s/b, 2000
Cezaevleri 100 yıllık sinema tarihinde nasıl ele alındı? Güvenlik kameraları ve gardiyanların eğitim videolarında ne tür görüntüler var? Farocki’nin filminde cezaevleri, kameranın gözünden hayatın ve ölümün incelendiği antropolojik bir laboratuara dönüşüyor.

17.12.2010, 17.00
Hedef Tanıma ve Takip

Yönetmen: Harun Farocki, renkli ve sb, 58 dak., 2003
Amerikan raketlerindeki fırlatıcılarının içinden alınan görüntüler 1991’deki birinci Irak Savaşı’yla dünyaya yayıldı. Raketler savaşta teknik üstünlüğün kanıtıydı. Bu görüntüler Harun Farocki için yeni bir görüntü tipinin örnekleri. GPS sistemleri, “akıllı silahlar”, endüstriyel işlemden geçmiş parçalar; tüm bunlar görüntülerin algoritmalara ve teknik operasyonlara indirgendiği sayısal işlemlere dayanıyor.

17.12.2010, 18.00
Risksiz Olmaz

Yönetmen: Harun Farocki, 50 dak., renkli, 2004
Orta ölçekli bir şirket ile büyük bir risk sermayesi kuruluşu görüşmelere başlarlar. Bir kredi kullanılarak teknik bir buluş seri üretim aşamasına getirilmelidir. Farocki yorum yapmadan gözlem yapmakla yetinir ve anlaşma yapılana kadar iki taraflı görüşmeleri çeker. Bugünün ekonomisinin bir hücresine mikroskopik bir bakış, günlük ekonominin bir etnografisi.





Alman Kültür Merkezi’nde Harun Farocki Yapıtlarına Bakış

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!
Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Festival Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter Google Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT