Aysel Bataklı Damın Kızı

Tarihler: 13 Nisan 2014 Pazar ~ 13 Nisan 2014 Pazar 11:00

Yer: Atlas Sineması Salon 2

Ücret: 1. Kategori - Tam:18,00 TL Öğrenci:13,00 TL

Nereden Alınır: Biletix Çağrı Merkezi: 0216 556 98 00 Biletix Satış Noktaları,www.biletix.com ve Mekan gişe

Adres: Atlas Pasajı, No:209 Taksim Beyoğlu İstanbul

Telefon: 0212 252 8576

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Nis 13, 2014 ~ Nis 13, 2014

Yönetmen: Muhsin Ertuğrul
Senarist: Nazım Hikmet Ran
Görüntü Yönetmeni: Cezmi Ar, Remzi Ar
Kurgucu: Muhsin Ertuğrul
Özgün Müzik: Cemal Reşit Rey
Oyuncular: Muhsin Ertuğrul, Ergun Köknar, Talat Artemel, Cahide Sonku, Hazım Körmükçü, Hadi Hun, Müfit Kiper, Sami Ayanoğlu
Yapımcı: İhsan İpekçi
Yapım Şirketi: İpek Film
Dünya Hakları: Necip Sarıcı
Türkiye, 1935, DigiBeta, Siyah-Beyaz
80´, Türkçe; Fransızca altyazılı

Türk sinemasının Batı sinemasıyla dirsek teması olan ilk yönetmeni Muhsin Ertuğrul'un da, sinemamızda uzun süre faaliyet göstermiş okullu ilk yönetmenimiz Ömer Kavur'un da "kadın meselesi" ile ilgilenen, aşılmamış birer film yapmaları tesadüf müdür?

Kadın meselesi, Cumhuriyet dönemi kültür hayatımızda olduğu gibi sinemamızda da kendini dayatan "mesele"lerin ilklerindendir. Özellikle erkek yönetmenler bu mesele etrafında bazen oportünist bazen de vicdanlı bir biçimde dolanmışlardır. Kadın meselesi hem iç gıcıklayıcıdır, hem de iç acıtıcı. Tiyatrodan gelip 1910'lar ve 20'lerde İsveç ve Almanya'da aktör ve yönetmen olarak çalışan Muhsin Ertuğrul'un 1934 tarihli filmi Aysel, Bataklı Damın Kızı, Victor Sjöström'ün Tösen från Stormyrtorpet (1919) adlı melodramından uyarlamadır ve özellikle dönemin kırsalı anlatan Rus sinemasını, mesela Dovzhenko'nun kimi filmlerini andırır. Başrolde, erkeklerin insafına kalmış köylü kızı rolünde büyük başarı kazanan, o yıllar Türk sinemasının tek sarışın yıldızı, Marlene Dietrichi Cahide Sonku var. Aysel'de sadece kadın meselesi üzerine gözlemler yoktur; toprak zenginleriyle köylüler, okumuş şehirli kadınlarla cahil köylü kızları, kaderini elinde tutabilmekle tutamamak arasındaki karşıtlıklar da vardır. Aysel, bu yönüyle bir "memleket filmi"dir de.

Ömer Kavur'un sinema okulu IDHEC'den çıkar çıkmaz çektiği 1974 tarihli Yatık Emine ise Refik Halit Karay'ın Memleket Hikâyeleri kitabında yer alan aynı adlı öyküden uyarlama. Hikâye, Osmanlı İmparatorluğu'nun son yıllarında fahişelik yüzünden Anadolunun ücra bir kasabasına sürülen Eminenin son günlerini konu edinir. Yatık Emine Osmanlı İmparatorluğu'nun modernleşme dönemine denk düşen bir kadın hikâyesi olduğu kadar, hem Bressonvari minimal anlatımıyla sinemamızda bir ilk, hem de yıllar sonra Nuri Bilge Ceylan'ın Cannes'daki ödül töreninde adını koyacağı bir hissin, "tutkuyla sevilen yalnız ve güzel ülke"nin dolaylı ifadesidir belki de… Kadının, ülkenin-ulusun temsili olarak kullanılışının dokunaklı örneklerinden biri olan, uzaklarda yalnız bırakılmış bu karakterden yola çıkarak denebilir ki, "hepimiz hâlâ Yatık Emineyiz, hepimiz bir taşrada sürgünüz."
- Fatih Özgüven

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Resime sağ tıklayıp jpg formatında farklı kaydedebilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

İlginizi Çekebilir

Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Dans Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter İnstagram Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT