İstanbul'un Fethi

Tarihler: 09 Nisan 2014 Çarşamba ~ 09 Nisan 2014 Çarşamba 11:00

Yer: İstanbul Modern

Ücret: 1. Kategori - Tam:7,50 TL Öğrenci:7,50 TL

Nereden Alınır: Biletix Çağrı Merkezi: 0216 556 98 00 Biletix Satış Noktaları,www.biletix.com ve Mekan gişe

Adres: Meclis-i Mebusan Cad. Liman İşletmeleri Sahası Karaköy Beyoğlu İstanbul

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Nis 9, 2014 ~ Nis 9, 2014

Yönetmen: Aydın Arakon
Senarist: Aydın Arakon
Görüntü Yönetmeni: İlhan Arakon
Kurgucu: Özdemir Arıtan
Özgün Müzik: Nedim Otyam
Oyuncular: Sami Ayanoğlu, Turan Seyfioğlu, Filiz Tekin, Cem Salur, Eşref Vural, Reşit Gürzap, Neşet Berküren, Mufti Kipper, Cihat Irgat, Nubar Terziyan
Yapımcı: Nazif Duru & Murat Köseoğlu
Yapım Şirketi: Atlas Film, Acar Film
Dünya Hakları: Fanatik Film
Türkiye, 1951, Betacam, Siyah-Beyaz
89', Türkçe; altyazılı

İstanbul'un Türkler tarafından alınışı şu ya da bu biçimde birçok Yeşilçam filminin konusu olmuşsa da Aydın Arakon'un 1951 tarihli İstanbul'un Fethi bunlar arasında zamanın koşulları göz önüne alındığında en iddialı ve ilgi çekici olanı. Filmde birçok gerçek mekân görmek, mesela surların 50'lerdeki görüntüsüne, hatta Ayasofya'da çekilmiş hissi veren bir sahneye bile rastlamak mümkün. İstanbul'la ilgili birçok film gibi, İstanbul'un Fethi de bir güvensizlik ve kuşku filmi aslında.

Filmin baskın teması Çandarlı Halil Paşa'nın Bizanslılar'la işbirliği yapıp yapmadığı sorusudur, dolayısıyla filmin kötü adamı da odur. "İçimizdeki hainler"e duyduğu kuşkunun yanı sıra, Konstantinopolis'te "Latin serpuşu görmektense Türk sarığı görmeyi tercih eden" Bizanslılar'ın Osmanlılar'a yaptığı yardımlara da fazlaca inanmak ister sanki bu film. Buna Osmanlılar'a gönül düşüren güzel Bizanslı kızları, iç gıcıklayıcı kırbaçlama sahnelerini, ahbap çavuş yiğitleri, tavernaları, "Paşa sen ne dersin?" diye kükreyen Fatih'i, Ulubatlı'yı, bazı sahnelerdeki ilgi çekici kukla kullanımını ve tabii yakın planda gemilerin karadan geçirilmesi sahnelerini ekleyin... Denebilir ki, İstanbul'un Fethi'nden, 1964 tarihli Gurbet Kuşları'nda Hüseyin Baradan'ın Haydarpaşa'dan İstanbul'a bakıp şehri ele geçirmeye ahdettiği ünlü sahneye ve ötesine kadar hâlâ aynı filmdeyiz. Dolayısıyla Şehr-i İstanbul'a fetihten günümüze tekrar tekrar talip ve sahip olanların şehirle ilişkilerindeki bir tedirginliğin ilk dile gelişi de bu filmde.

İstanbulun Fethi'
ne mükemmel bir karşı-ses oluşturan Kutluğ Ataman'ın 1995 tarihli ilk uzun metrajı Karanlık Sular ise İstanbul tedirginliğiyle ilgili filmlerin en ilginçlerindendir. Bizanslılar'dan Amerikalı emlak simsarı casuslara, zehirli el yazmalarından boğazın sularını seyreden "melale aşina" vampirlere kadar İstanbul'un kat kat bir sürü İstanbul'dan oluştuğunu gösteren bir kara film-korku filmi-fantezi. Bu kadar eski bir şehri ele geçirmenin mümkün olmayacağına, gerçekte şehrin içinde yaşayanları ele geçirdiğine dair bir film. Zaman içinde farklı biçimlerde "kült" statüsü kazanmış ya da kazanmaya aday bu iki filmi yan yana seyretmek İstanbullu olan ya da olmayan her türlü seyirci için ilginç bir deneyim olacaktır.
Fatih Özgüven

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Resime sağ tıklayıp jpg formatında farklı kaydedebilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

İlginizi Çekebilir

Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Dans Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter İnstagram Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT