Kilink İstanbul'da

Tarihler: 12 Nisan 2014 Cumartesi ~ 12 Nisan 2014 Cumartesi 21:30

Yer: İstanbul Modern

Ücret: 1. Kategori - Tam:7,50 TL Öğrenci:7,50 TL

Nereden Alınır: Biletix Çağrı Merkezi: 0216 556 98 00 Biletix Satış Noktaları,www.biletix.com ve Mekan gişe

Adres: Meclis-i Mebusan Cad. Liman İşletmeleri Sahası Karaköy Beyoğlu İstanbul

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Nis 12, 2014 ~ Nis 12, 2014

Yönetmen: Yılmaz Atadeniz
Senarist: Çetin İnanç
Görüntü Yönetmeni: Rafet Şiriner
Kurgucu: Ender Teker, Kenan Hacaman
Özgün Müzik: Necip Sarıcı
Oyuncular: İrfan Atasoy, Pervin Par, Muzaffer Tema, Suzan Avcı, Hüseyin Peyda, Mine Soley
Yapımcı: Yılmaz Atadeniz
Yapım Şirketi: Atadeniz Film
Dünya Hakları: Atadeniz Film
Türkiye, 1967, Betacam, Siyah-Beyaz
70, Türkçe; altyazılı

Apayrı türlere ait bu filmlerin ikisi de kılık kıyafet değiştirip tamamen farklı biri olmanın ne denli kışkırtıcı sonuçlar doğurabileceğine dair fikir birliğine varmış gibi görünüyor. Kilinkte maske karakterin kimliğini gizliyor, Fıstık Gibi Maşallah'ta ise karakterler bir kamuflaj giysisi giyer gibi kadın kıyafetine bürünüyor.

Kilink'in hareketsiz, gülen kurukafa maskesi vicdansızlığı, hainliği, hatta yaptığı kötülüklerden aldığı hazzı ifade ediyor gibi. Bunun da ötesinde, bu tekinsiz yüz ifadesi nedeniyle uzun süre Kilinkin filmin kahramanı mı yoksa kötü kişisi mi olduğu açıklığa kavuşamıyor.

Öte yandan, filmde kadınsılığın karikatür düzeyinde abartılışına karşın, Fıstık Gibi Maşallah'ın iki kahramanı Naciye ve Fikriye de cemaate kabul misali daha ilk baştan diğer kadın oyuncular tarafından kabul görüyor; dahası aralarındaki tüm mesafeleri kaldırarak "kadın kadına" birbirlerine sokuluyorlar. Kuşkusuz, bu kabul görme Naciye ve Fikriye'nin kadın rollerini çok iyi oynamalarından kaynaklanmıyor. Bu konudaki başarıları, daha çok onların "normal" kanlı canlı erkekler olmalarıyla ilgili, ki film de bu doğrultuda gelişiyor.

Her iki filmin bir anlamda ithal ürünleri dönüştürdüğü düşünülürse (İtalyan fotoromanı Killing ve Some Like It Hot), Kilinkin iğretiliği malzemesini uyarlamak bir yana, ayrıksı bir yabancılığı neredeyse tercih edişinden kaynaklanıyor: Sebepsiz yere bikinilerle dolaşan kızlar, her yerde viski şişeleri ve Kilinkin ödüllendirme amaçlı kadınları maskesi üzerinden öpüşü gibi...

Oysa Fıstık Gibi Maşallah'ta Doğu, Batı, taşra, kabadayılık, çalıntı Hollywood müzikleri, baştan çıkarma amaçlı viski-sucuk hazırlatma, kadın kılığında "Baklava, Börek Aç" şarkısıyla göbek atma ve travestiliği meşrulaştırma gibi çeşitli öğeler yardımıyla baştan sona bir eklektiklik sergileniyor; farklılıkların füzyon misali tek bir potada erimesi bir nevi karnavala dönüşüyor.

Bu iki filmi bir arada izlemek, "Türklüğün" özel bir kimya tuttuğunda ne kadar çok değişken içerebileceğini, ancak kimyanın tutmadığı anlarda da, "yabancı" kaynaklı öğeleri ne kadar kolay ve bariz biçimde dışarıda bırakabileceğini düşünmek açısından ilginç. – Selim Eyüboğlu

Kilink İstanbul'da

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Resime sağ tıklayıp jpg formatında farklı kaydedebilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!
Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Festival Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter Google Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT