Akbank Oda Orkestrası: Barok Yansımalar

Tarihler: 16 Şubat 2011 Çarşamba ~ 16 Şubat 2011 Çarşamba - Saat: 20:30

Yer: Caddebostan Kültür Merkezi

Ücret: 1. Kategori 15 TL, 2. Kategori 10 TL

Nereden Alınır: Caddebostan Kültür Merkezi Gişe Tlf: (0216 467 25 68)

Adres: Bağdat Caddesi Haldun Taner Sok. No:11 Kadıköy İstanbul Kadıköy İstanbul

Telefon: 0216 467 36 00

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Şub 16, 2011 ~ Şub 16, 2011

Şef: Cem Mansur
Solist: Rheinhold Friedrich, trompet

F. Mendelssohn (1809-1767): Yaylılar için Senfoni no 7
B. Krol (1920): “Magnificat” Çeşitlemeleri

G. F. Telemann (1681-1767): Re majör Trompet Konçertosu
M. Tippett (1905-1998): Çift Yaylı Sazlar Orkestrası için Konçerto

Bach ve Handel’in zirvesini oluşturdukları Barok çağ, 18. yüzyıl’ın ikinci yarısında son buluyordu. Ancak çokseslilik tarihinin bu altın devri ve gerisinde bıraktığı estetik ve teknik donanım, yüzyıllar boyunca bestecileri etkilemeye devam edecekti.

Akbank Oda Orkestrası bu programda, Barok müziğin çok farklı çağlarda yansımalarını konu ediniyor.

Johann Sebastian Bach, ölümünden kısa süre sonra nerdeyse unutulmuştu. Onun önemini dünyaya hatırlatan ve müzik tarihinin tam ortasına yerleştiren besteci Felix Mendelssohn olmuştu. Tarihin bu en şaşrtıcı “çocuk deha”sı, kendini tam boyutlu senfoniler bestelemeye hazır hissetmeden önce, 12 ve 14 yaşları arasında, kendi kişiliğini yansıtan, ama aynı zamanda Barok müziğin büyük ustasına hayranlığını dile getiren 12 senfoni bestelemişti. Bunların arasında en geniş ifade yelpazesine sahip olanı konseri başlatıyor.

Yaşadığı dönemde çağdaşı Bach’tan bile önemli sayılan Georg Friedrich Telemann’ın trompet konçertolarından biri ve Bernhard Krol’un, Bach’ın “Magnificat”ından bir aryayı temel alan çeşitlemeleri, günümüz trompet virtüozları arasında ayrıcalıklı bir yeri olan Reinhold Friedrich’in ustalığını dolu dolu yaşayacağımız eserler.

Yirminci yüzyıl İngiliz müziğinin büyüklerinden Sir Michael Tippett, birçok eserinde Barok dönemin çerçevelerini ve geleneklerini, kendine özgün bir dil yaratmak için kullanmış. Çift Yaylı Sazlar için Konçerto, adı üstüne orkestrayı iki eşit kısma ayırarak, Barok konçertolarda görülen solo ve orkestra pasajları arasındaki diyaloğu, senfonik boyuta taşıyor. Bir ayağı 18. diğeri 20. yüzyıl’da olan bu müzik, ağır bölümünde ikisinin tam ortasına, Beethoven’e de gönderme yapmadan duramıyor. Ancak ortaya çıkan sentez, Tippet’in ta kendisi…

Akbank Oda Orkestrası: Barok Yansımalar

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!
Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Dans Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter Google Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT