Handan Börüteçene - Kendime Gömülü Kaldım Sergisi

Tarihler: 21 Ocak 2015 Çarşamba ~ 30 Ocak 2015 Cuma

Yer: İstanbul Arkeoloji Müzeleri

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Oca 21, 2015 ~ Oca 30, 2015

Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık ve UniCredit işbirliğiyle 3 Aralık 2014 – 31 Aralık 2014 tarihleri arasında düzenlenen Handan Börüteçene’nin Kendime Gömülü Kaldım sergisi, gördüğü ilgiden dolayı uzatıldı. 30 Ocak 2015 tarihine uzatılan sergi, İstanbul Arkeoloji Müzeleri’nde ziyaret edilebilir.

Serginin doğum yazısında İstanbul’u “Gönlüm kırık… Her yerinden kırık, paramparçayım, her parçam bir başka yerde… Savrulup durmaktan yoruldum” diye anlatan Börüteçene, bu sergiyle İstanbullular’ı şehirlerine sahip çıkmaya çağırıyor.

30 Ocak 2015 tarihine kadar İstanbul Arkeoloji Müzesi’nde yer alacak olan Kendime Gömülü Kaldım Sergisi’nde Handan Börüteçene, İstanbul’un hayaletini görünür kılmak için diktiği bir giysi heykel ve bu giysi heykelin çektirdiği hatıra fotoğraflarından oluşan yerleştirmesiyle bugünkü hemşerilerine kendini hatırlatmaya geliyor.

Yapıtının doğum yazısında “Bu şehir dört yüz bin yıldır insan kalbinin hiç durmadan attığı sonsuz bir nefes / Hemşerilerim bu sonsuz nefesin belleğinden niye kaçıyorlar bir tür anlamıyorum?”diyen Handan Börüteçene, dünyanın en eski arkeoloji müzelerinden birinin kökleri arasında, bugün İstanbul’da yaşayan insanların tarihle ilişki kurma biçimlerini sorguluyor.

Doç. Ahu Antmen, serginin katalog metinlerinde Handan Börüteçene’nin yapıtını “Bugün Börüteçene gibi hatırlamayla uğraşan sanatçılar, farklı kaygılarla ve farklı biçimlerde, izleyiciyi aslında yeni bir gelecek bilincine çağırıyorlar. 1970’lerin sonundan bugüne uzanan üretimiyle Türkiye sanat ortamında bellek, arkeoloji, kültür ve tarih kavramlarını alternatif ifade biçimleriyle sorunsallaştıran ilk sanatçı olan Handan Börüteçene, en baştan beri bu yöndeki merakını ısrarla sürdüren bir Mnemosyne”* diye tanımlıyor.

Prof. Dr. Engin Akyürek’in sergiyle ilgili görüşleri ise şöyle:“Bu kentin parçalanan, yağmalanarak başka topraklara taşınan, yıkılıp yok edilen kültürel varlığı onun belleğini de zayıflatıyor. Kültürel varlığın bir bölümü unutulmaya yüz tuttu. Börüteçene’nin ‘gezgin’i İstanbul’un binlerce yıllık kültürel birikimi içerisinde Bizans’a ait olan, ancak zaman içerisinde bir kısmı yok olan, bazıları kırılan, parçaları köklerinden sökülerek uzak yerlere taşınan, belleğimizden tamamen silinmeye yüz tutmuş olan yapıtları, bir hacı inancı ve sabrıyla tek tek ziyaret ederek birleştirmeye, kentin silikleşen belleğini yurttaşlarının zihninde diriltmeye girişmiştir. Bu girişimi görselleştiren giysi, bütün bu parçalanmışlığı üstlenerek bu toprakların ‘kültür tortuları’na yeni bir yaşam alanı yaratıyor.”

Börüteçene’nin bu yerleştirmesi ilk defa Kendine Gömülü Bizans adıyla, 1999 yılında Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık tarafından düzenlenen Akdeniz’in Mor Bin Yılı Sergisi’nde sergilendi. Daha sonra 2007 yılında, bu sefer de Suların Bağladığı/Suların Çözdüğü adıyla Venedik’te Nova Icona, L’Oratorio di San Ludovico ve İl Fenice’de sergilendi, 2008’de ise UniCredit’in Milano’daki merkez galerisinde sanatseverlerle buluştu.

2011 yılında Londra Kraliyet Akademisi’nde Suların Bağladığı/Suların Çözdüğü adıyla sergilenmeye, değişerek yaşamaya devam eden yapıt, nihayet yepyeni bir yerleştirme ve isimle (Kendime Gömülü Kaldım) İstanbul’la buluştu.

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Resime sağ tıklayıp jpg formatında farklı kaydedebilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

İlginizi Çekebilir

Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Dans Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter İnstagram Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT