Egeran Galeri İlhan Koman’ın 1970’lerin sonunda geliştirdiği, Sonsuzluk-Eksi-Bir serisinden dört
heykelin gösterileceği, çığır açan bir sergiyi sunmaktan mutluluk duyuyor. İlhan Koman Vakfı’yla işbirliği
içinde üretilen bu heykellerle seri, sanatçının orijinal planlarına göre ilk kez gerçekleştiriliyor ve Türk sanat tarihinde önemli bir adım atılıyor.
İlhan Koman (1921-86), Türk Modern ve Çağdaş sanat tarihinde önemli bir figür. Heykelleri -hem anıtsal
boyutlardaki kamusal alan eserleri, hem de küçük boyutlardaki serileri- malzemelerin doğasını ve biçimin
olasılıklarını araştırıyor. Minimalizmde yer etmiş Koman’ın soyut heykel biçimleri, bilimsel fikirlerden
beslenip, doğayla güçlü bir bağ kurmuş ve “bilinenin içindeki bilinmeyeni” keşfetme arzusundan yola
çıkmıştır.
Sonsuzluk-Eksi-Bir serisi, birçok açıdan Koman’ın ilgilerini mükemmel bir şekilde ifade ediyor. Uçurtma
kuyruklarından esinlenen bu eser grubu, basit bir yapısal fikrin sonsuz olasılıklarını araştırıyor:
Sonsuzluk-eksi-bir. Bu yapısal fikir, her eserde kavramın farklı bir türevinin sunulmasıyla üç boyuta
dönüşüyor.
İlhan Koman eserlerinde kullandığı malzemenin; taşın, metalin, çamurun ve ahşabın içindeki yapıyı açığa
çıkarak; doğasını araştırdı. Sanatçının deneysel yaklaşımı, özellikle biçimsel yapının kullanılan
malzemenin esnekliğine meydan okuduğu Sonsuzluk-Eksi-Bir serisinde görülebilir.
Koman alüminyum, ahşap ve paslanmaz çelikten prototipler üretti ve bu süreçte kullanılan malzemelerin
doğasında fikirlerinin tamamen ifade edilmesi için gerekli esnekliğin olmadığını fark etti. Son kararı,
eserlerin yapısını vurgulamak için dönüş veya dalga sayısını gösterecek şekilde tek tarafı maviye
anotlanmış titanyumla Sonsuzluk-Eksi-Bir serisini üretmekti.
Egeran Galeri Salı’dan Cumartesi’ye 11:00-18:00 saatleri arasında açık.