Şekerbank Açıkekran ‘ARŞİV II’ Sergisinde ‘Yer Değiştirme’ Olgusuna Sanatsal ve Toplumsal Yorum

Tarihler: 11 Temmuz 2011 Pazartesi ~ 26 Ağustos 2011 Cuma

Yer: Şekerbank

Adres: Şekerbank Feneryolu Şubesi İstanbul İstanbul

Telefon: 0216 474 00 14-18

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Tem 11, 2011 ~ Ağu 26, 2011

Şekerbank ‘Açıkekran’ Yeni Medya Sanatları Galerisi, sezonun ikinci sergisi‘ARŞİV II’ ile, son yüzyılda yaşanan savaşlar ve göçlerin oluşturduğu ‘yer değiştirme’ olgusuna sanatsal ve toplumsal yorum getiren yapıtlardan oluşan bir seçkiyi sanatseverlere sunuyor. Açıkekran ile eş zamanlı olarak , ARŞİV II sanatçılarından Christelle Familliari’nin ‘Le Passage / Geçiş’ adlı eseri, İstanbul Feneryolu, Ankara Küçükesat ve Çankaya, Kırklareli-Alpullu, Ordu, İzmir ve Mardin olmak üzere 7 ildeki Şekerbank şubelerinde de sergileniyor.

Mayıs 2011’de ‘Arşiv I: İkilikler’ sergisi ile kapılarını sanatseverlere açan Şekerbank ‘Açıkekran’ Yeni Medya Sanatları Galerisi, ilk serginin devamı niteliğindeki, ‘Arşiv II: Yer Değiştirmeler’ ile çağdaş sanatı Anadolu’ya taşımaya devam ediyor. Dünyada yaşanan savaşlar ve göçlerin oluşturduğu ‘yer değiştirme’ olgusuna, sanatsal ve toplumsal yorum getiren sanatçıların video eserlerinin yer aldığı Arşiv II sergisi, 11 Temmuz -26Ağustos 2011 tarihleri arasında izlenebilir.

Küratörlüğünü Prof. Dr. Ali Akay’ın üstlendiği ‘Arşiv II: Yer Değiştirmeler’ sergisinde; Bouchra Khalili (Fas asılllı Fransız), Christelle Familiari (Fransız) ile Türk sanatçılar Erkan Özgen ve Şener Özmen’in video eserleri sergileniyor. ARŞİV II sanatçılarından Christelle Familliari’nin ‘Le Passage / Geçiş’ adlı eseri ise, Açıkekran ile eşzamanlı olarak; İstanbul Feneryolu, Ankara Küçükesat ve Çankaya, Kırklareli-Alpullu, Ordu, İzmir ve Mardin olmak üzere 7 ildeki Şekerbank şubelerinde görülebilir.

Bir mülteci ve yaşanan insanlık dramı
ARŞİV II sergisinde ‘Straight Stories-(2008)’ adlı video eseri ile yer alan Fas asılllı Fransız sanatçı Bouchra Khalili, Irak’dan Türkiye’ye gelen ve oradan da gelişmiş ülkelerden birine gitmek isteyen bir mülteci ile yaptığı konuşmasından yola çıkarak, insanlık dramına dikkat çekiyor; mülteci kavramını kavramsal ve sosyal bağlamlarıyla sorguluyor. Khalili’nin eserleri bugünlerde dünyanın önemli galerilerinden Marian Goodman Gallery, Paris’de de sergileniyor.

Bir hat üzerinde yer değiştirme ile gelen sıkışıklık
Fransız sanatçı Christelle Familiari ise ‘Le Passage / Geçiş ( 2004)’ isimli video eserinde, kıyafet değiştirerek oyun oynayan bir yetişkinin, diskoteğe benzer bir mekanda, gelip-gitmesi ve bir hat üzerinde sürekli yer değiştirmesini metaforik olarak ele alıyor. Sanatçı, yer değiştirmenin aynı yerde gidip-gelmekten ibaret olduğunu ve göçebelerin ‘kışlak ve yaylak’ arasında sıkışması gibi, modern insanın da kendi yaşamındaki sıkışmışlığını konu ediyor.

Türk güncel sanatının genç isimlerinden Erkan Özgen ‘Adult Game/Yetişkin Oyunları-(2004)’ adlı video eserinde, çocukların kovboyculuk oyunlarını hatırlatıyor ve parkta koşturan çocukların; birer haydut gibi yüzlerini gizleyerek oynadıkları oyunun naifliği üzerine düşündürüyor.

Türk çağdaş sanatının usta isimlerinden Şener Özmen, ‘Work/İş-(2005)’ adlı video eserinde, köylü kadınların, ev içi çalışmalarını ters yüz ederek, bir tür oyuna soktuklarını gösteriyor. İş olarak balonlu naylon patlatan kadınlar için ev işinin yer değiştirdiğini gösteren bu çalışma, aynı zamanda ev ve iş arasındaki sanayii toplumlarına ait olan ayrımı da ortadan kaldırıyor. Postmodern dönemlere ait olarak da okunabilecek bu hareket, işsizlik ve iş arasındaki paradoksa da değiniyor.

Prof. Dr. Ali Akay: “Yersiz yurtsuzlaşma örnekleri bugünün sanatına ışık tutuyor”
Küratör Prof. Dr. Ali Akay, sanayileşme ile birlikte, 19’uncu yüzyılda köy ve şehir arasındaki ayrımın, şehir lehine dönmeye başladığını ve büyük kitlelerin köylerden boşalarak, şehirlerde iş aramaya yöneldiğini belirtti.

Ali Akay, şunları söyledi: “20’nci yüzyılın şehirleşme dönemi, 20’nci ve 21’inci yüzyıl savaşlarının ise ‘yer değiştirme’ olgusuna ‘mülteci’ kavramını ekledi. Yer değiştirme ile gelen toplumsal hareketlilik ise, modern sanatları derinden sarsmıştır. ‘Arşiv II: Yer Değiştirme’ sergisinde, sanatsal ve toplumsal yer değiştirme kavramına bakan sanatçılardan örnek oluşturan bir seçki yapıldı. Bir yandan oyun ile yer değiştirme, diğer yandan sosyolojik olarak yersizyurdsuzlaşma örnekleri, sanatın bugünkü durumuna ışık tutmaktadır.”

Şekerbank Açıkekran ‘ARŞİV II’ Sergisinde ‘Yer Değiştirme’ Olgusuna Sanatsal ve Toplumsal Yorum

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!
Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Festival Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter Google Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT