TRAFİK IŞIKLARI ARTIK ASFALTÖR İLE DAHA HIZLI KURULACAK

İstanbul Haberleri TRAFİK IŞIKLARI ARTIK ASFALTÖR İLE DAHA HIZLI KURULACAK

İstanbul Büyükşehir Belediyesi trafik akışını yönlendirmek için kavşaklara koyduğu trafik ışıklarını yeni bir sistemle kurmaya başladı. Yeni uygulama ile trafik aksamayacak ve zamandan tasarruf sağlanacak.
13.06.2011 İBB

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Haziran 13, 2011

İstanbul Büyükşehir Belediyesi trafik akışını yönlendirmek için kavşaklara koyduğu trafik ışıklarını yeni bir sistemle kurmaya başladı. Yeni uygulama ile trafik aksamayacak ve zamandan tasarruf sağlanacak.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi trafik akışını yönlendirmek ve hızlılığı arttırmak için kavşaklara koyduğu trafik ışıklarını yeni bir sistemle kurmaya başladı. Ulaşım Koordinasyon Merkezi, İBB Trafik Müdürlüğü, ve İsbak Aş ortak çalışmasıyla yapılan uygulama ile trafik aksamıyor ve zamandan tasarruf ediliyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından kullanılmaya başlanan asfalt röntgen çekme ve kesme makinesi Asfaltör (Asfalt kesme) ile çok kısa sürede trafik ışıkları yerlerine yerleştirilerek hizmete alınıyor. Çalışmalar sırasında trafik kesilmeden uygulama tamamlanıyor.

Trafik sinyalizasyon direklerinin takılacağı kavşağın önce röntgen filmi çekiliyor. Yer altı kablo, su, veya doğal gaz borusu olup olmadığı tespit ediliyor. Buna göre planlama yapılarak uygun yer bulunuyor. Daha sonra Asfaltör devreye giriyor ve yol trafiğe kapanmadan kesiliyor ve çalışmalar tamamlanıyor.

Trafik Sinyalizosyan ile İlgili Kısa Bilgiler

Asfaltör kullanılmadan önce normal ölçekte bir sinyalize kavşak imalatı (8-10 direkli) eski teknikle 7 ile 10 gün arasında tamamlanarak devreye alınabiliyordu. Aynı kavşak yeni Asfaltör ile en geç 2 gün içerisinde devreye alınabiliyor.

* Eski teknikte yoğun insan gücü(kazma-kürek), asfalt kesme ve kompresör kullanılıyordu.
* Şimdi ise asgari insan gücü, özel tasarımlı ve dev elmas uçlu bıçaklara sahip Asfaltör kullanılıyor.
* Önceden şehir içinde gece çalışması kompresörün çıkarmış olduğu yüksek sesten dolayı yapılamıyordu. Gündüz yapılan çalışmalarda ise yoğun trafik sıkışıklığına neden oluyordu.
* Şimdi ise Asfaltör ile gece veya gündüz sorunsuz bir şekilde yol çalışmaları yapılıyor.
* Önceden 40cm genişliğinde 70cm derinliğinde yol kazı çalışmaları yapılıyordu. Bunun sonucunda dolgu çalışması yapılmasına rağmen asfaltlama çalışması bitinceye kadar araçlar bu kazı noktasına girip-çıkmak zorunda kalıyorlardı. Aynı zamanda trafiği de etkiliyor.
* Asfaltör ile 12cm genişliğinde 70cm derinliğinde yol kazı çalışması yapılarak bu sorun giderildi.
* İstanbul’un yıllık 200 sinyalize kavşak imalatını gerçekleştirebilmek için 5’er kişiden oluşan 8 ekip çalışıyordu.
* Şimdi 4’er kişiden oluşan 3 ekip yeterli oluyor.
* Eskiden direk temelleri kavşakta hazırlanıyordu. Direklerin dikilebilmesi için temellerin kuruması gerektiğinden 2 gün beklemek zorunda kalınıyordu.
* Şimdi ise hazır temel kullanılmakta ve aynı gün direkler ve lambalar takılarak kavşak devreye alınıyor.
* İstanbul’da yılda 20 bin metre trafik sinyal direği kazısı yapılıyor.

13.05.2011 İBB

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...

İlginizi Çekebilir

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter İnstagram Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT