M4 Kadıköy - Kartal Metro Hattı

Yapımına 2008 yılında başlanan ve Kadıköy-Kartal arasında hizmet verecek olan metronun uzunluğu yaklaşık 22,7 km olup 16 yolcu istasyonuna sahiptir. Hat üzerinde Maltepe ve Huzurevi İstasyonları arasında ve anahattın sahil tarafında yer alan Maltepe Depo Sahası ve Bakım Atölyesi bulunmaktadır. Hattın tamamı Maltepe Depo Sahası ve Bakım Atölyesi dahil yüzde yüz yer altındadır.

Keşif artışı ile birlikte Kaynarca’ya kadar tüneller TBM’le açılmış olup, Kartal-Kaynarca ihalesi ile birlikte kalan inşaat ve elektromekanik işler yapılarak hattın uzunluğu 26,5 km’ye ve istasyon sayısı 19’a ulaşacaktır.

Aktarma İstasyonları:
Kadıköy İstasyonu – Şehir Hatları ve İDO Hattı
Kadıköy İstasyonu – Moda Nostaljik Tramvay Hattı
Ayrılık Çeşme – Marmaray Hattı
Ünalan İstasyonu – Metrobüs Hattı.

Yolcu İstasyonları:
Kadıköy, Ayrılıkçeşme, Acıbadem, Ünalan, Göztepe, Yenisahra, Kozyatağı, Bostancı, Küçükyalı, Maltepe, Huzurevi, Gülsuyu, Esenkent, Hastane/Adliye, Soğanlık, Kartal.

İŞLETME BİLGİLERİ:
Hat Uzunluğu: 22,7 Km
Toplam İstasyon Sayısı: 16
İlk aşamada yolcuya açılacak istasyon sayısı: 15 (Ayrılıkçeşme İstasyonu Marmaray’la birlikte Ekim 2013’te açılacaktır)
Vagon Sayısı: 144 (36 adet 4’lü tren)
Sefer Süresi: 29 dk
Tam Tur Süresi: 64 dk.dır.
Maksimum İşletme Hızı: 80km/sa
İşletme Saatleri: 06:00 & 24:00
Günlük Yolcu Taşıma Kapasitesi: 70.000 Yolcu / saat (tasarım kapasitesi)
Minimum Sefer Sıklığı: 90 sn (teorik) 120 sn (pratik)
Sefer Sıklığı: Peak (zirve) saatte, 4 dk (başlangıçta uygulanacak sefer aralığı)
Kumanda Merkezi: Esenkent İstasyonu’nda
Hat Voltajı: 1500 V DC
Sürüş Modu: ATO

Kumanda Merkezi: Esenkent İstasyonunda yer alan ana kumanda merkezi (OCC), Trafik ve Depo, SCADA ve ECS, İletişim, ve Süpervizör oturumları içermektedir.
7/24 İşletim: Kumanda Merkezi, ağırlıklı olarak gündüzleri işletme, gece 01:00 – 05:00 saatleri arasında ise bakım personeline yardımcı olmak ve bir sonraki güne ait planları ve hazırlıkları yapma amacıyla 7/24 hizmettedir.
İşletme Modları: Sürücüsüz, Otomatik ve Manuel.

Erişim Bilgileri
Toplam 52 Giriş
264 Adet yürüyen merdiven
70 Adet Asansör
315 Adet Turnike (29 Engelli).

İstasyon Yapıları:
İstasyonlarda peron boyları 180 m olarak yapılmış ve bu haliyle 8’ li trenlere uygun olarak hazırlanmıştır. Bostancı İstasyonu’nda alternative servislere imkan tanımak ve yedek tren bekletme imkanı elde etmek için üçüncü bir orta peron bulunmaktadır. 4’lü tren boyu yaklaşık 90 mt olup, 4’lü trenlerle işletme yapıldığında trenler peronu ortalayarak durmaktadırlar.

İstasyon Yapısı: İstasyonların tümünde ikili (ayrı) peron kullanılmıştır.
Max. Derinlik: 40 mt. (Bostancı ve Huzurevi İstasyonları)
Min. Derinlik: 28 mt. (Ayrılıkçeşme ve Hastane - Adliye İstasyonları)
Cep Hatları: 3 Cep hattı, 1 orta peron (Bostancı) olmak üzere ana hatta toplam 4 noktada trenler için bekleme alanları oluşturulabilmektedir.

Tünel Yapıları
Tünel Metodu:
Kadıköy – Kozyatağı ve Kartal - Kaynarca arası TBM Kozyatağı – Kartal arası NATM
Ray Tipi: 54 kg/m UIC 54 (54E1) KESİTLİ
Ray Açıklığı: 1435 mm
Max. Eğim: %4 (anahatta)
Makas Sayısı: 42 Anahat, 12 Depo ve Atölye, 3 adet Kruvazman
Makas Tipi: R: 300 m 1/9 tip (Ana hat),R: 100 m 1/6 tip (Atölye ve Depo)

Maltepe Depo Sahası ve Bakım Atölyesi:
Depo Kapasitesi: 52 araç (13 tren)
Atölye Kapasitesi: 16 araç (Periyodik Bakım Alanı), 16 araç (Ağır Bakım Alanı) olmak üzere toplam 32 araç
Atölye Ekipmanları: Tekerlek tornası, bogi indirme tablası (drop table), otomatik araç yıkama ünitesi, boyahane ve bogi yıkama odası, bogi atölyesi, pnömetik bakım atölyesi, elektrik atölyesi, kuplaj- pantograf bakım atölyesi, gezer köprülü vinç, pergel vinçler, hidrolik pres, boji manipülatörü başta olmak üzere muhteliftir.

Diğer Bilgiler:Kadıköy – Kartal Metrosu’nda yaşanabilecek tüm muhtemel olumsuz durumlara karşı duman ve yolcu tahliye senaryoları hazırlanmış ve bu senaryolarla ilgili simülasyonlar yapılarak test edilmiştir. İstasyonlarda bulunan toplam 831 kamerayla ile sistem sürekli olarak gözlemlenmekte ve kontrol edilmektedir.

Hattın ve depo sahasının sinyalizasyonu, sürekli iletişim bazlı Hareketli Blok sistemine sahiptir. Sinyalizasyon sistemi Thales CBTC sistemi olup, trenlerin sürücüsüz işletim imkanı mevcuttur. Trenlerde makinist kabini bulunduğundan ve sürücüsüz metro, trenlerde hiç bir görevlinin bulunmadığı bir işletim tarzı olmadığından, trenler yolculu işletmede sürücülü olarak kullanılacaktır. Ancak, yolcunun bulunmadığı durumlarda (boş trenin parklanma bölgesine ya da depo sahasına gönderilmesi veya depo ve parklanma sahasından ana hattın herhangi bir bölgesine gönderilmesi) tamamen sürücüsüz kullanım imkanı bulunmaktadır.

Metroda kullanılan tüm ekipmanlar yüksek derecede ısıya dayanıklı ve zehirli gaz çıkarmayan malzemelerden seçilmiştir. Yangın durumunda insanların güvenli olarak tahliye olması için ispatlanmış, tam otomatik olarak çalışabilen, başta NFPA olmak üzere standartlara uygun, güvenilir bir duman kontrolü ve tahliye sistemi bulunmaktadır.

Kadıköy - Kartal Metrosu’nda tüm sistemin enerji beslemesi 3 ayrı noktadan yapılmaktadır. OG ringi 34,5 kV sistemidir. Her üç besleme noktası da devre dışı kalırsa 2 ayrı uçta bulunan jeneratörler devreye girerek tünel içerisinde kalan tüm trenler birer birer en yakın istasyona ulaştırılarak yolcuları tahliye edebilmektedir. Jeneratörler devrede iken istasyondaki elzem yüklerin beslemesi devam etmektedir. Bunun için elzem yükler devre dışı bırakılması gerekir. Enerji beslemelerinin kesilmesi ve jeneratörlerin arızalanıp devreye girememesi durumunda aydınlatma sistemi ve elektronik kontrol sistemleri 3 saat süreyle kesintisiz güç kaynakları vasıtasıyla beslenebilmektedir.


M4 Kadıköy - Kartal Metro Hattı Ücret Tarifesi
Seyahat Kartları Ulaşım Aylık 1.Aktarma 2.Aktarma 3.Aktarma 4.Aktarma 5.Aktarma
İndirimli Kartlar
Öğretmen Kartı 1,35 TL 90,00 TL 0,75 TL 0,60 TL 0,40 TL 0,40 TL 0,40 TL
Öğrenci Kartı 1,10 TL 75,00 TL 0,45 TL 0,40 TL 0,35 TL 0,35 TL 0,35 TL
Sosyal Kart 1,35 TL 90,00 TL 0,75 TL 0,60 TL 0,40 TL 0,40 TL 0,40 TL
Ücretli Kartlar
Anonim Kart 1,95 TL
1,25 TL 1,00 TL 0,75 TL 0,75 TL 0,75 TL
Mavi Kart
155,00TL




Dilek, Şikayet ve Danışma İçin
 İstasyonlarda bulunan dilek / şikayet kutuları, istasyonlarda bulunan kiosklar (sanal klavye) veya 
Çağrı Merkezi: 444 00 88
İstanbul Ulaşım Yolcu Hizmetleri Hattı 444 00 88 her türlü dilek, şikayet, kayıp eşya ve bilgilendirme konularında yolcularımıza hizmet vermektedir.
Pazartesi – Cumartesi 07:30 – 21:00, Pazar günleri ise 08:00 – 19:00 saatleri arasında hizmet veren hatta diğer saatlerde otomatik kayıt sistemi devreye girmektedir. Çalışma saatleri dışında sesli mesajınızı ve telefon numaranızı bıraktığınızda çağrı merkezi asistanlarımız en kısa sürede geri dönüş yapmaktadır
Faks: 0212 568 89 00
E-mail:info@istanbul-ulasim.com.tr



ETKİNLİK TAKVİMİ