İstanbul-Mekke arasındaki Hicaz demiryolu projesi, 100 yıl sonra yeniden hayat geçiyor.
2 bin 241 km uzunluğundaki proje kapsamında, İstanbul`dan hareket eden hızlı tren 4 ülkeyi geçip Mekke`ye ulaşacak.
Türkiye son yılların en büyük demir yolu projesine yeniden start vermeye hazırlanıyor. İstanbul-Hicaz Demiryolu 100 yıllık aradan sonra tekrar yapılıyor. 1 Eylül 1900 tarihinde ilk temeli atılan ve 1904 yılından itibaren aşama aşama hizmete giren İstanbul-Mekke hattı yeniden canlandırılacak. Abdülhamid Han`ın en önemli projelerinden biri olan hattın yeniden devreye girmesiyle İstanbul Mekke arası hızlı trenle 24 saate inecek. Yılda iki milyon yolcunun taşınacağı hızlı demir yolu şebekesi Kızıldeniz kıyısındaki Cidde`yi de kapsayacak.
4 Ülkede Çalışma Sürüyor
Vatan`da da yer alan habere göre, dört ülkeyi kapsayan projenin Ürdün ve Suriye ayakları Arabistan demiryolu ağına entegre edilecek. Suudi Arabistan hükümeti de İstanbul Mekke Hızlı Demiryolu Projesi`ne büyük önem veriyor. Proje sayesinde bölge ülkeleri arasındaki ticaret hacminin daha da artacağını belirten yetkililer, Edirne`den kesintisiz Medine`ye ulaşabilecek. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman Mimar ve Mühendis Dergisi`ne yaptığı açıklamada proje kapsamında yürütülen rehabilitasyon çalışmasının sürdüğünü belirterek, Ürdün, Suriye ve Suudi Arabistan`da da aynı projeyle ilgili benzer çalışmaların yapıldığını kaydetti.
Avrupa`ya da Uzayacak
Projeye hızlı tren istasyonlarıyla başlayan Türkiye, Hicaz Demiryolu`nun tekrar canlandırılması için öncelikle İstanbul-Ankara-Konya yüksek hızlı demiryolu hattı inşaatını tamamlama aşamasına getirdi. Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren Hattı hizmete alındı. Konya-Karaman-Adana sınır rehabilitasyon projesi sürüyor. Suriye, Ürdün ve Suudi Arabistan`da da benzer çalışmalar var. 2015`e kadar projeler tamamlanacak. Sistem, Marmaray ve İstanbul-Edirne Hızlı Tren Projesi de tamamlandığında Avrupa ulaştırma ağı içerisine dahil edilecek.
08.08.2011 İstanbulajansi.com