İSTANBUL YOLLARI KIRKAYAK DARBE EMİCİLİ BARİYERLERLE DAHA GÜVENLİ

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Olimpiyat Stadı’ndaki doğu tribün kapısı otoparkında Avrupa standartlarına uygun olarak tasarlanan hava yastıklı darbe emici ’’Kırkayak’’ bariyerinin tatbikatını izledi.
18.05.2011 İBB

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Mayıs 18, 2011

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Olimpiyat Stadı’ndaki doğu tribün kapısı otoparkında Avrupa standartlarına uygun olarak tasarlanan hava yastıklı darbe emici ’’Kırkayak’’ bariyerinin tatbikatını izledi.

Tatbikatın ardından gazetecilere açıklama yapan Başkan Topbaş, “Kent içerisinde sürücü güvenliği açısından bariyerlerle üzücü kazalara sebebiyet vermemek adına esnek bariyer uygulamasını başlattık. Bariyerler 100 kilometre çarpma hızında ölümcül kazarlar oluşturmayacak esnekliğe sahiptir. Hız limitleri var. Bu limitlere uyulması gerekiyor, ancak bu limitlerin çok çok üzerine çıkan ve ölümcül kazalara sebebiyet veren kazalar görmekteyiz’’ dedi.

Sürücülerin kuralla uygun hareket etmesi gerektiğinin altını çizen Başkan Topbaş, “Meydana gelen kazalar sebebiyle esnek bariyer uygulamasını devreye soktuk. İstanbul’un 77 noktasında uygulamaya konulan esnek bariyerlerin 5-6’sında ölümcül kazaya sebebiyet verilecek hızda çarpılmasına rağmen bir problem yaşanmadı” dedi.

Geçtiğimiz günlerde bir tırın E-5 güzergahında metrobüs yoluna geçip, durağa kadar gelmesini hatırlatan Başkan Topbaş, durakta yolcu bulunmaması sayesinde ölümcül kazaya sebebiyet verilmediğini, tedbir anlamında kurulan esnek bariyerlerin kentin önemli akslarına yerleştirildiğini ifade etti. aktardı. Belediye olarak EDS uygulamasına geçtiklerini ve yaygınlaştırdıklarını belirten Başkan Topbaş, trafik kurallarına uymayanlara cezai uygulamaların sürdürüldüğünü kaydetti.

Bir gazetecinin, ’’Bariyerler, hangi ülkelerde kullanılıyor?’’ sorusu üzerine Başkan Kadir Topbaş, ’’Bu esnek bariyerler sistemi dünyada yeni sayılabilecek 3-4 ülkede kentte başlamış olan bir çalışma. Başka sistemlerde var, ancak bu gördüğünüz sistem son bulunmuş bir çalışmadır. Biz de nasıl bir sistem oluşturuz diye düşünürken böyle bir çalışmayı gördük. Bunu daha doğru bulduk. Başka yöntemde çalışmalar da var. Bidonlar, su varilleri, kum torbaları ve eski araba lastikleri konulmakta değişik yerlerde görüyoruz. Biz kentin içinde estetik görüntüyü önem veriyoruz ve bu şekilde ki bir uygulama şehir estetiğine zarar vermiyor” dedi.

’’77 noktada bulunan bariyerlerin maliyeti ne kadar?’’ sorusuna da Başka Topbaş, tanesinin ortalama 26 bin lira olduğunu, kaza olduğu takdirde kazayı yapan araçların sigortalarından karşıladıklarını ve bariyerlerin Avrupa standartlarında olduğunu kaydetti.

Bir gazetecinin, ’’Metrobüs güzergahında meydana gelen kazada vatandaşımızda hayatını kaybetti. Çok fazla kaza yaşandığına dair eleştiriler geliyor. Siz nasıl değerlendirirsiniz?’’ sorusu üzerine Başkan Topbaş, ’’Araçlardaki kadranda gördüğümüz kilometreyi araçların yapması anlamını taşımamalı. Şehir içi ve dışında kurallara uymak gerekiyor. 70 kilometrenin üzerine çıkılmaması gerekiyor. Kazalar bu limitler aşıldığı için meydana geliyor. Mesela tırın yaptığı kazada 100 kilometrenin üzerinde olduğu ve şoförün direksiyonda uyuduğu söyleniyor. Dikkatsiz davranışlar insan hayatını tehdit ediyor’’ yanıtını verdi.

’’İETT otobüsüne molotof kokteyli saldırısı oldu. Bu konuda önlemlerden bahsetmiştiniz. Çalışmalar ne durumda?’’ sorusuna Başkan Topbaş, yeni otobüslerde bir takım önlemler aldıklarını, emniyet teşkilatıyla paralel çalışmaların, EDS kameraları ve şahıslara ait güvenlik kameralarının bulunduğunu ifade etti.

Kamu malına zarar verilmesinin önlenmesi gerektiğinin altını çizen Başkan Topbaş, yönetici olarak birtakım tedbirler aldıklarını, ancak bu tür olayların meydana geldiğini söyledi.

Topbaş, son günlerde 12-13 aracın kundaklandığını gördüklerini belirterek, ’’Bu tür olayları kınıyoruz. Yakalananlar cezasını görmektedir. Otobüsler kentin toplu taşıma araçları, onlara saygı göstermek lazım. Tahrip edici davranışlar görmekteyiz. Bunlar bizi sıkıntıya sokuyor’’ dedi.

Denizlerdeki atıklar konusuna değinen Başkan Topbaş, ihbar alındığında Çevre Koruma Daire Başkanlığının harekete geçtiğini, cezai şartların yerine getirildiğini söyledi.

Açıklamanın ardından Başkan Topbaş, tatbikatın yapıldığı alana inerek bariyerde incelemelerde bulundu. Burada yaptığı açıklamada Başkan Topbaş, ’’Bu bariyer, içinde hava bulunan ve kapakları olan bir sistem önce onlar patlıyor. Çok hızlıysa araç bariyerler katlanıyor. Çekildiği zaman eski haline getiriliyor. Yırtılma olursa, onarılma imkanı var’’ dedi.

18.05.2011 İBB

İSTANBUL YOLLARI KIRKAYAK DARBE EMİCİLİ BARİYERLERLE DAHA GÜVENLİ

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter Google Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT