"Şimdinin Peşinde” Koleksiyon Sergisine Paralel Eğitim Programı
Pazartesi hariç hafta içi her gün okul gruplarına özel ücretsiz programlar.
Program çocukların sergi alanlarında müze uzmanları ile sanat çalışmalarını incelerken, sanatın temel kavramlarıyla tanışmalarına, malzeme ve uygulama biçimleri hakkında bilgiler edinmelerine, bir sanat yapıtının nasıl çözümlenebileceğini keşfetmelerine ve sanatçıların yaşam öykülerini öğrenmelerine aracı oluyor. Okullara özel sergi gezilerini içeren bu program, bilmeceler, görsel sunumlar ve dokunsal materyallerle desteklenen keyifli bir sergi deneyimi sunuyor.
Çocuklar yaş gruplarına özel düzenlenen bu programı, müzeden ayrılırken özel tasarlanan çalışma kağıtlarını yanlarına alarak okulda tamamlıyor. Müzede soruları cevaplıyor, arayıp buluyor, farklı dokuları araştırıyor, şekilleri, renkler, teknikleri keşfediyor; Okulda ise programın çalışma kağıtlarını kullanırken, gezi sırasında inceledikleri sanat çalışmalarını hatırlıyor, şiirler yazıyor, kompozisyonları tamamlıyor, hayal ediyor ve hatta kendi sanat üretimlerini hazırlıyorlar.
Renkler ve Şekiller
4-5 yaş grubu
Sanat çalışmalarında renk ve geometrik şekillerin kullanımına odaklanan Renkler ve Şekiller eğitim programı, müzenin koridorlarında gezerken uzman eğitmenlerin çocuklara gösterdikleri geometrik şekillerin benzerlerinin hangi sanat yapıtlarında var olduklarının bulunması ile başlıyor. Sanat uygulamalarında çocuklar; üçgen, kare ve daire gibi geometrik şekillerin izdüşümlerini, “Şimdinin Peşinde” koleksiyon sergisinde yer alan Olafur Eliasson’un “Kırmızı duygusal küre” ve Sabri Berkel’in ‘’Soyut kompozisyon’’, Sarah Morris’in ‘’WTC’’ , İrfan Önürmen’in ‘’Bakış Serisi’’ adlı sanat çalışmalarında arıyor. Bu sanat çalışmalarının renklerini, dokularını ve tekniklerini inceledikten sonra, programa özel hazırlanan çalışma kağıtlarını alarak müzeden ayrılıyorlar.
Renkler ve Şekiller çalışma kağıtları, motif tamamlama, şekilleri alışılmışın dışındaki renklerle hayal etme, şekilleri dönüştürme gibi etkinlikleri içeriyor. Çocuklar sınıftagerçekleştirdikleri bu etkinliklerle,sergi gezisini hatırlayarak İstanbul Modern sergi gezisini hatırlıyarak,öğrendikleri bilgileri pekiştiriyorlar.
Süre: 60 dk.
Doğa ve Hayvanlar
6-7 yaş grubu
İnsanın, doğa ve çevremizdeki canlılar ile ilişkisini sanat çalışmaları üzerinden düşündüren Doğa ve Hayvanlar eğitim programı, ‘’Şimdinin Peşinde” koleksiyon sergisinin gezilmesiyle başlıyor. Uzman eğitmenlerin eşliğinde gerçekleşen sergi gezisinde çocuklar, Necla Rüzgar’ın ‘’İçfauna 1’’, Maro Michalakakos’un ‘’Dans Etmek İster Misiniz?’’, ‘’İsimsiz’’ ve Alaettin Aksoy’un ‘’Çocukluğumun Bahçeleri’’ adlı sanat çalışmalarını bilmeceli oyunlar ile inceliyor. Bu sanat çalışmalarının konularını, tekniklerini ve malzemelerini inceledikten sonra programa özel hazırlanan çalışma kağıtlarınıalarak müzeden ayrılıyorlar.
Doğa ve Hayvanlar çalışma kağıtları, bir sanat çalışmasını yeniden yorumlama, örüntü oluşturma, birleştirme, çizim ve resim yapma gibi etkinlikleri içeriyor. Çocuklar sınıfta gerçekleştirdikleri bu etkinliklerle İstanbul Modern sergi gezilerini hatırlayarak, edindikleri bilgileri pekiştiriyorlar.
Resimler ve Şiirler
8-10 yaş grubu
Çocukların sözel imge ile görsel imge arasında bağlantı kurmalarını amaçlayan program eğlenceli bir oyunla başlıyor: Çocuklar, Cevat Çapan’ın ‘’Kuş Bakışı’’, Ziya Gökalp’in ‘’Ala Geyik’’, Orhan Veli Kanık’ın ‘’Gün Doğuyor’’, Gülten Akın’ın “Yüksek Evde Oturanın Türküsü" adlı şiirlerinden alıntılar dinliyor, şiirleri yorumluyor, şiirlere konu olan sözel imgelerin sergi salonlarında hangi sanat çalışmalarıyla ilişkili olabileceğini bulmaya çalışıyor. Etkinlikte ele alınan şiirlerle paralel olarak “Şimdinin Peşinde” koleksiyon sergisinde yer alan Necla Rüzgar ‘’İçfauna 1’’, Burhan Doğançay’ın ‘’Dikenli Afişler’’, Ömer Uluç’un ‘’Manzara Kuşu, Orman Yangını I, Orman Yangını II’’ adlı çalışmalarının incelenmesinin ardından çocuklar programa özel hazırlanan çalışma kağıtlarını alarak müzeden ayrılıyorlar.
Resimler ve Şiirler çalışma kağıtları, şiir yazımı ve şiirlerden yola çıkarak resimler oluşturma gibi etkinlikleri içeriyor. Çocuklar sınıfta gerçekleştirdikleri bu etkinliklerle İstanbul Modern gerçekleştirdikleri sergi gezisini hatırlayarak, müzede öğrendikleri bilgileri pekiştiriyorlar.
Portre ve Figür
11-12 Yaş Grubu
Sergi alanında başlayan bu programın ilk bölümünde çocuklar, Sarkis’in “İmzalı Anonim VII”, Hans Op de Beeck’in “Uyuyan Kız”, Rasim Aksan’ın “İsimsiz” çalışmalarını uzman eğitmenler eşliğinde inceleyerek figüratif resim ve heykel konusuna odaklanıyor. Program figür ve portre üzerinde çalışan sanatçılar aracılığıyla kendimizi ve sevdiklerimizi tanımak, anlamak ve anlatmak için yaratıcı fikirleri tetikliyor. Çocuklar sanatçıların yaşam öykülerini dinliyor ve sanat çalışmalarını incelerken portre ve figüratif anlatı türleri hakkında bilgiler ediniyorlar. Sanat çalışmalarından esinlenerek hazırlanmış çalışma kağıtlarını yanlarına alarak programa okulda devam ediyorlar.
Portre ve Figür çalışma kağıtları, otoportre resmini yapma, resimli anlatımı yazılı anlatım ile birleştirme, sanat çalışmalarını yeniden yorumlama gibi çalışmaları içeriyor. Çocuklar sınıfta gerçekleştirdikleri bu etkinliklerle, İstanbul Modern sergi gezisini hatırlayarak, öğrendikleri bilgileri pekiştiriyorlar.
Süre: 60 dk.