Soundscapes

Tarihler: 21 Ekim 2018 Pazar ~ 21 Ekim 2018 Pazar 21 Ekim 2018 17:00

Yer: Borusan Contemporary

Ücret: - 20.00 TL

Nereden Alınır: Biletix Çağrı Merkezi: 0216 556 98 00 Biletix Satış Noktaları,www.biletix.com ve Mekan gişe

Adres: Baltalimanı Hisar Cad. Perili Köşk No:5 Rumeli Hisarı Sarıyer İstanbul

Telefon: 0212 393 52 00

Web: http://www.borusancontemporary.com

E Posta: info@borusancontemporary.com

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Eki 21, 2018 ~ Eki 21, 2018
Soundscapes: Sanatta Ses Kullanımı ve Mekan Algısı, Borusan Contemporary'de sizlerle...

1970'lere ortaya çıkan ses sanatı [Sound Art], sanatsal yerleştirme, performans, soundscape çalışmaları, drama, şiir, ses/metin sanatı, radyo sanatı, film gibi diğer türler ve diğer kolayca kategorize edilemeyen eserleri kapsayan karma bir sanat formu olarak gelişmiştir. Ses sanatı, belirli bir zaman dilimine, coğrafi konuma veya sanatçı grubuna bağlı olmayan ve ilk eserleri üretildikten sonraki on yıllara kadar isimlendirilmeyen bir sanat kategorisi olma özelliğini taşır. Gerçekten de bu terimin tanımı zordur. Müziğin zamanla ilgili olduğu söylenirken, ses sanatının ağırlıklı olarak mekanla ilgili olduğu başından beri tartışılır. Bir ses işi, görsel sanat eseri gibi, belirli bir zaman çizelgesine sahip değildir; Uzun/kısa bir süre boyunca, başlangıç, orta veya son noktaları dikkate almadan da deneyimlenebilir. Alman Klangkunst geleneğinde yaygın olan mimarlık, mekân ve akustiğe odaklanma, Anglo-Amerikan kültürde deneysel müzik paradigmalarını ön plana çıkartarak işler üretir. Burada hem müzik hem de görsel sanatlarda mevcut olan stratejilerin bir melezlemesi söz konusudur. Görsel sanatlarda olduğu gibi, ses sanatı da çeşitli unsurların (yalnızca seslerin değil, nesnelerin, ışıkların, imgelerin, mekanların, bedenlerin) her türlü kullanımıyla doğrudan ve karmaşık ilişkiler kurmaya çalışır. 

Teknolojik gelişimin hızlanması ve üretim araçlarının yaygınlaşarak kolaylaşmasıyla yaygınlığı artan “Sound Art” ya da genel olarak sanatta “ses” kullanımı ülkemizde de giderek kendine yer bulmaya başlamıştır. Dijital sanatta kullanımında, başlangıcındaki elektro-akustik formlardan farklı olarak, sesin, kaynağının, söyleminin, anlatımın ve içinde yer aldığı kontekstin de sorgulanmasını birlikte getirir. Burada sampling, mix, remix ve multi-kanal yerleştirmelerle kullanımı, görsel sanatlardaki kolaj ve kesim tekniklerinin yerini alarak başka sanatsal stratejilere evrilirler.

Fatih Aydoğdu [1963], İstanbul Mimar Sinan Üniversitesinde okuduktan sonra Viyana Güzel Sanatlar Akademisinden mezun olmuştur. Çalışmalarını Viyana ve İstanbul’da sürdüren Aydoğdu, sanatçı, küratör, ses ve grafik tasarımcısıdır. Çalışmalarında medya estetikleri, göç ve kimlik politikaları, dilbilimi konularına yoğunlaşan sanatçı, Yurtiçinde, Avrupa, ABD ve Asya’da birçok sergiye katılmıştır. 2011’den beri amberPlatform – Curatorial Board üyesidir. “The Bone of the Tongue | Dilin Kemiği” Medienturm | Diagonale, Graz | Avusturya, 2005; „Boundary Signal | Sınır Sinyali” Open Space – Zentrum für Kunstprojekte, Viyana, 2009;  „Commons Tense | Müşterekler Zamanı“,  Electriciteitsfabriek, Lahey | Hollanda (Ekmel Ertan’la birlikte), 2012; gibi sanat sergilerinin küratörlüğünün yanı sıra “Grenzpegel | Pressure Level – Avusturya’da göçmen müzik sahnelerinde ihtilaf ve yaratıcılık” 2009–2010 gibi sosyolojik araştırma bazlı sergilerin de küratörlüğünü ve teorik çerçevesini üstlenmiştir (Viyana Belediye Kütüphanesi, Araştırma Arşivi). 2012 yılından beri “amberFestival ve amberKonferans’ın küratöryel ve kavramsal çerçevesi için çalışmaktadır: (“Parataktik Müşterekler”, 2012; “Fişe Taktınız mı?“, 2013;“Merkezsizleştirme”, 2014; “Laboro Ergo Sum – Çalışıyorum, o halde varım”, 2015). 1998 yılında Türkiye’nin ilk Yeni Medya-sanatı ve -teorisi dergisi olan “hat”’ı yayınlayan Aydoğdu’nun yazıları birçok uluslar arası kitap ve dergide yayınlanmıştır. Viyana Güzel Sanatlar Akademisi’nde (1999–2000) ve Avrupa’daki bazı Yaz Akademilerinde teorik ve pratik dersler vermiştir. 1996’dan beri Avusturya’nın “Der Standard” Gazetesinin veri görselleştirmelerini yürütmektedir.

1976 yılında İstanbul'da doğan Ali Miharbi, 2000 yılında ABD'de Northwestern Üniversitesi'nde Elektronik ve Bilgisayar mühendisliği ile Sanat Teorisi ve Pratiği bölümlerini bitirdikten sonra aktif sanat hayatına başlamıştır. Son işlerinde analitik ve sentetik süreçler arasındaki ilişkileri araştıran sanatçı, yaratıcı geri bildirim döngüleri ve kavramsal kısa devreler sağlamak için aşağıdan yukarı (Bottom-Up) ve yukarıdan aşağı (Top-Down) yaklaşımların birbirine bağlandığı ekonomi, işletme, psikoloji, sosyoloji, bilgisayar bilimleri ve dil bilim alanlarındaki sistem teorisi ile ilgilenir. Türkiye, Meksika, Güney Kore, Avustralya, Brezilya, Almanya ve ABD'de birçok sergiye çalışmalarıyla katılan sanatçı İstanbul'da yaşıyor.

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Resime sağ tıklayıp jpg formatında farklı kaydedebilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!
Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Dans Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter Google Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT