Beklenen Şarkı

Tarihler: 05 Nisan 2014 Cumartesi ~ 05 Nisan 2014 Cumartesi 19:00

Yer: İstanbul Modern

Ücret: 1. Kategori - Tam:7,50 TL Öğrenci:7,50 TL

Nereden Alınır: Biletix Çağrı Merkezi: 0216 556 98 00 Biletix Satış Noktaları,www.biletix.com ve Mekan gişe

Adres: Meclis-i Mebusan Cad. Liman İşletmeleri Sahası Karaköy Beyoğlu İstanbul

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Nis 5, 2014 ~ Nis 5, 2014

Yönetmen: Sami Ayanoğlu, Orhon Murat Arıburnu, Cahide Sonku
Senarist: Sadık Şendil
Görüntü Yönetmeni: Kriton İlyadis
Kurgucu: Turgut İnangiray
Özgün Müzik: Sadi Işılay
Oyuncular: Zeki Müren, Cahide Sonku, Sami Ayanoğlu, Jeyan Mahfi Tözüm, Abdurrahman Palay, Bedia Muvahhit, Talat Artemel
Yapımcı: Cahide Sonku
Yapım Şirketi: Sonku Film
Dünya Hakları: Ertem Göreç
Türkiye, 1953, Betacam, Siyah-Beyaz
95, Türkçe; altyazılı

Raj Kapoor'un Avare filmi (1951) Türkiye'de gösterildiğinde yer yerinden oynamıştı. İki yıl sonra da, repertuvarında her zaman Mısır ve Hint film müziklerine yer ayıran Zeki Müren, ilk filmi olan Beklenen Şarkı'yı çekti. Zeki Müren'in çıkış hikâyesiyle, filmde canlandırdığı Zeki'nin hikâyesi birbirine çok benzer. Zeki, filmde de gerçek hayatta olduğu gibi, radyoda hastalanan divanın yerine geçer ve sesiyle herkesi büyüler. Zeki Müren mi önceydi, Zeki Müren miti mi, bilmek zor. Ama Beklenen Şarkı Türkiye'de şarkıcılı filmlerin erken popüler örneklerinden biri oldu. Melodramın bir alt türüne dönüşen şarkıcılı filmler sanatçının yalnızca adını, şarkılarını kullanmıyor, aynı zamanda imajını da doğrudan şekillendiriyordu. Nezaketi, çalışkanlığı ve tarzıyla kararında bir batılılığın temsilcisiydi Müren. Başkaları tarafından seslendirilmeyi reddederek kendi sesiyle konuşuyor ve güzel Türkçesiyle ulusal "uygunluk" kriterini belirliyordu adeta.
1974'te, şarkıcılı filmler döneminin arabesk furyasına evrilmesinin eşiğinde duran bir film olan Mavi Boncuk da, Beklenen Şarkı gibi popüler bir şarkıcının imajı üzerinden toplumsal bir mesaj veriyordu: Ailenin kutsallığı. Ertem Eğilmez'in 1960'larda kurduğu Arzu Film, kalabalık kadrolu aile komedileriyle 1970'lere damgasını vuracaktı. O yıllarda herkesin sevgilisi olan Emel Sayın'ın kendini oynadığı filmde, güzel şarkıcı bir grup erkek tarafından kaçırılır. "İyi insan" olmanın tanımını yapan Mavi Boncukta, değişen bir İstanbul'da garibanlığın hikâyesi Emel Sayının tutsaklığı üzerinden anlatılır. Film Sayın'ın kendi şöhretli yaşamından, illa da kan bağına dayanmayan bu sıcak aile ortamı için vazgeçmesi sürecini anlatır. Onu sakladıkları evin duvarında, başka filmlerle birlikte Avare filminin de afişi asılıdır. Kendisini kaçıranlarla aralarındaki buzlar erimeye başladığında Emel Sayın bu afişlerin ne olduğunu sorar. Evin babası, Avare'nin afişini göstererek "Hayatımızı kurtaran filmler" diye cevap verir. Bu cevap şarkıcılı filmlerin kitlelerle kurduğu ilişkinin de tanımıdır aslında.
Zeynep Dadak

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Resime sağ tıklayıp jpg formatında farklı kaydedebilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

İlginizi Çekebilir

Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Dans Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter İnstagram Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT