Cazibe Hanım'ın Gündüz Düşleri

Tarihler: 05 Nisan 2014 Cumartesi ~ 05 Nisan 2014 Cumartesi 11:00

Yer: İstanbul Modern

Ücret: 1. Kategori - Tam:7,50 TL Öğrenci:7,50 TL

Nereden Alınır: Biletix Çağrı Merkezi: 0216 556 98 00 Biletix Satış Noktaları,www.biletix.com ve Mekan gişe

Adres: Meclis-i Mebusan Cad. Liman İşletmeleri Sahası Karaköy Beyoğlu İstanbul

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Nis 5, 2014 ~ Nis 5, 2014

Yönetmen: İrfan Tözüm
Senarist: Macit Koper
Görüntü Yönetmeni: Aytekin Çakmakçı
Kurgucu: Ayhan Ergürsel
Özgün Müzik: Münir Nurettin Beken
Oyuncular: Hale Soygazi, Uğur Polat, Macit Koper, Suna Selen, Halil Ergün, Nüvit Özdoğru
Yapımcı: İrfan Tözüm
Yapım Şirketi: Muhteşem Film
Dünya Hakları: Muhteşem Film
Türkiye, 1992, 35 mm, Renkli
105, Türkçe; İngilizce altyazılı

Aaahh Belinda da, Cazibe Hanım'ın Gündüz Düşleri de Yeşilçam'ın fanteziyle imtihanından geçebilecek az sayıda filmden biri olurdu. Sıradan hayatın akışı içinde bunalırken bir farklılık aramak, ona yaklaşınca da ürküp kaçmak iki filmin de ana teması. Cazibe Hanım kendini kapana kısılmış gibi hissediyor. Bakmak zorunda olduğu yaşlı annesi içini daraltıyor, ondan hoşlanan amcası basiretsizlik örneği sergiliyor. Cazibe Hanım lise yıllarından beri unutamadığı Kürşat ile kaçamak yapmanın fantezisini kuruyor; ancak Kürşat didaktik bir tavırla Cazibenin hayallerini sonuna kadar gerçekleştirmesini, yoksa düşlerinde yarattığı sevgilisini kaybedeceğini hatırlatıyor. Aaahh Belinda'da ise şampuan reklamında oynayacağı ev kadını Naciye Hanım karakteriyle özdeşleşme fikri Serap'ı tiksindiriyor. Hayat boyu mesafeyle baktığı, döneminin popüler betimlemesiyle "feodal ilişkiler"den, geleneksel ailelerin küçük dünyalarından, komşuluktan, kasabalılıktan uzak durmak istiyor o; farklılığını kaybetmekten korkuyor. Tüm bunlar yetmiyormuş gibi solcu arkadaşları onu reklam çekip kendini satmakla suçluyor.
Her iki durumda da, sosyal gerçeklik ve fantezi iç içe geçiyor; "gerçek" Kürşatla tesadüfen karşılaşıp onunla beraber olunca Cazibe'nin onca zamandır kurduğu düşler kısa devreye uğruyor. Serap ise Alacakaranlık Kuşağı örneği içine hapsolduğu şampuan reklamı dünyasından kaçıp eski tiyatrosunda iş buluyor; ancak babaanne yaşadığımız günlere rezonans yaparcasına "Tiyatroya nasıl girileceğini sizden öğrenecek değiliz!" diyerek provayı basıyor.

Belki de birileri bu iki filmi fanteziyle imtihanlarında sınıfta bırakırdı; çünkü her ikisi de Belle de jour veya Lost Highway-vari birer fantezi filmi olmaktan ziyade, sosyal gerçeklik üzerine kurulu filmler. Fantezi dünyasına girişler ve çıkışlar toplumsal gerçeklikten kopuşun altını mümkün olabilecek en net çizgilerle çizebilmeye hizmet ediyor. Gene de bu iki sıra dışı film, hiçbir şey olmasa da Türk sinemasının fantezi türüyle barışık olup olmadığı gibi (son derece kapsamlı) bir soruyu gündeme getiriyor. – Selim Eyüboğlu

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Resime sağ tıklayıp jpg formatında farklı kaydedebilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

İlginizi Çekebilir

Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Devlet Tiyatroları Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter İnstagram Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT