Uluslararası İstanbul Sessiz Sinema Günleri, sinemanın ilk dönemine adanmış Türkiye’deki ilk ve tek film festivali olarak altıncı yılında 4 – 8 Aralık tarihlerinde gerçekleşiyor.
Müzisyen: Eda Er, Simon Sieger & Orhan Deniz, Onur Başkurt
"Yirminci yüzyılın başındaki dışavurumcu sanat anlayışının aktif üyelerinden Hans Richter, Dresden’deki radikal ekspresyonist “Brücke” ve Münih’te Vasiliy Kandinsky, Franz Marc, Paul Klee gibi sanatçıların öncülüğündeki “Der Blaue Reiter” çevrelerinde yer aldı. Birinci Dünya savaşı cephesinde yaralanarak ülkesine dönen Richter, Berlin’de Dadaizm akımının öncülerinden Tristan Tzara ile yakınlaştı. Tıpkı Kandinsky ve Klee gibi görsel bir ritim ve görsel bir müzik peşinde koşan Richter’in sinemasının ayırt edici özelliği, hikayeden yoksun ve soyut olması. Richter, sinemayı diğer tüm sanatlardan ayıran öğenin kurgu olduğuna inanıyordu. Kurgu salt görüntülerden oluşan bir ritim duygusu yaratabiliyor, bu şekilde Dadaizmin hedeflediği gibi şoka dayalı birdeneyim sunabiliyordu. Bunun yanında kurgu sayesinde paramparça edilen anlam dünyası, sinema sanatını Dadaist estetik anlayışına yaklaştırıyordu. Bu prensiplere dayanan Richter’in filmleri, dadaist sanatın sinema alanındaki en çarpıcı ifadesi…"
Filmler:
• Rennsymfonie (Hans Richter, 1928) 6’ . Der Zweigroschen-Zauber (H. Richter, 1929) 3’
• Inflation (H. Richter, 1928) 4’ . Filmstudie (H, Richter, 1926) 5’ . Vormittags-Spuk (H. Richter, 1928) 7’
• Roi des dollars, Le (FR, Segundo de Chomón, 1905) 2’ . Diepte (NL, Frans Dupont, 1933) 5’
• Det Elektriske hotel (DK, 1914, Dania Biofilm) 7’30” . Ideale Filmerzeugung (AT, Ludwig Schaschek, 1913) 6’30”
• Markt in Berlin (DE, Wilfried Basse, 1929) clip
• Clips of Kurt Schwitters, and Hans Richter visiting Amsterdam.
- Sinema girişlerinde öğrenci kimliği kontrolu yapılacaktır.- Film gösterimlerinin başlamasından sonra salona izleyici alınmaz.