Karina Smigla-Bobinski'nin

Karina Smigla-Bobinski'nin

Etkinlik Sergi Karina Smigla-Bobinski'nin

Tarihler: 12 Şubat 2020 Çarşamba ~ 12 Şubat 2020 Çarşamba

Yer: OMM

Adres: Odunpazarı Modern Müze Şarkiye Mah. Atatürk Bul. No: 37 Odunpazarı Eskişehir

Telefon: +90 222 221 27 37

Web: https://www.omm.art/tr/

E Posta: info@omm.art

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Şub 12, 2020 ~ Şub 12, 2020

OMM - Odunpazarı Modern Müze, Karina Smigla-Bobinski’nin ADA isimli interaktif sergisine ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Bu hafta sonu (15.02.20) sanatçı Karina Smigla-Bobinski’nin katılımıyla gerçekleşecek sergi açılışında “performans makinesi” ADA, izleyicileriyle hayat bulacak. Türkiye’de ilk defa OMM’da sergilenecek ADA, müzeye ilk izlerini dansçı Li Kehua’nın performansı ile bırakacak.

Ziyaretçiler tarafından harekete geçirilen etkileşimli kinetik heykel ADA, helyumla doldurulmuş, odada serbest gezinen, duvarlarda, tavanda ve zeminde izler bırakan kömür çubukların batırılmış olduğu şeffaf, zar gibi bir küreden oluşan interaktif bir “sanat yapma” makinesidir. OMM’un teknoloji ve sanatı bir araya getiren projeler gerçekleştirme misyonu ile örtüşen yeni sergisi ADA, 12 Nisan 2020’ye kadar ziyaret edilebilecek.

Karina Smigla-Bobinski’nin ADA’sı, ismini dünyanın ilk bilgisayar programcılarından biri olarak tanınan Ada Lovelace’ten alır. Babası ünlü şair Lord Byron olan Lovelace, bilgisayarların sadece hesap yapmanın ötesindeki potansiyelini ilk gören kişiydi. Bir sanatçı gibi şiir, müzik, resim benzeri sanat eserleri üretebilecek bir makine yaratmaya niyetlendi. ADA da otomasyonun sunduğu olasılıkları yaratıcı üretim dünyasına getiriyor.

Smigla-Bobinski’nin kinetik heykeli helyum gazıyla dolu, füzen uçlarla çevrelenmiş bir küre; bu sayede, ziyaretçilerin yönlendirmesiyle içinde bulunduğu alanda gezinirken karşılaştığı yüzeylerde iz bırakıyor. Bu izlerin biçimiyse, hem katılımcı etkileşimi, hem de “sanat makinesi”nin özerk kararları sonucunda ortaya çıkıyor. Nesne ile katılımcılar arasında oluşan karşılıklı edim füzenin sergi alanında bıraktığı izlerle görünür kılınıyor. İzler yavaş yavaş desenlere ve işaretlere dönüşürken, ADA’nın sergi süresi boyunca kendi uçucu sembolik dilini yaratmasına izin veriyor. ADA, bu yeni dilin deşifre edilmesini izleyicilere bırakarak, geleneksel anlamda insana ait olan "kodlama" eylemini kendisi üstleniyor.

Lovelace’ın şairane bilgisayar vizyonu nasıl standart komutların ötesine uzandıysa, Smigla-Bobinski’nin ADA’sı da makinelerin gizli yaratıcı yeteneklerini gün ışığına çıkarıyor. ADA, öznelliğimizin ve yorum gücümüzün sınırlarını sınayan bir mucit ve vizyoner.

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Resime sağ tıklayıp jpg formatında farklı kaydedebilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

İlginizi Çekebilir

Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Film Gösterileri Fuar Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT