Sanatorium, 25 Mart 2010’ da kapılarını Passing China (Chinese Contemporary Photographers) sergisiyle açıyor.
2009 yılının Ocak ayında kurulan Sanatorium Sivil Sanat İnisiyatifi Çağdaş Sanat Galerisi` nin gururla sunduğu Passing China (Chinese Contemporary Photographers) sergisi, Çinli dokuz usta çağdaş sanatçının dünyanın pek çok yerinde sergilenmiş eserlerini bir araya getiriyor. Sanatorium, Türkiye’ de ilk defa dünyaca ünlü Çinli çağdaş fotoğraf sanatçılarının eserlerini izleyiciyle buluşturuyor.
Chen Qiang, Lian Dongya, Li Wei, Liu Bolin, Maleonn, Miao Xiaochun, Pan Yue, Wang Yiquing, Zuoxiao Zuzhou fotoğraf aracılığıyla, Çin’ in geçmişiyle geleceği arasındaki çatışmayı ve bu geçişin ortasında kalmış bireyin durumunu sorguluyor. Sanatçılar fotoğrafın sözde ”gerçekliğini” kullanarak, Çin’in ticari anlayışına ve güdümlü imajına; özellikle de bunun yarattığı insanlık kaybına ışık tutuyorlar.
Chen Qiang` in eserleri, yaşamsal mücadelenin toplumsal bilincin hizmetinde olmadığı vurgular. Slogan vari bir ideoloji taşımayan eserlerindeki özgür ve başına buyruk gücün ruha açılan pencerenin kilidi olduğunu anlatır.
Liang Dongya ve Miao Xiachun çalışmalarında, gerçek figürlerin yerine son derece yapay ‘kukla’lara başrolü verirler. Miao Xiaochun, fotoğrafın yanı sıra bilgisayar hilesi gibi yapay bir araç yoluyla, uyumsuz bir şekilde yeniden yorumlanan resmin sözlü tarihine işaret eder. Liang Dongya’ nın ustalığı, öyküsünün şiddetini dengeler ve çağdaş bir sanal gerçekliğin içerimine ilişkin soruyu aklımıza getirir.
Li Wei, Lost Gravity serisine ait bu çalışması ile yerçekimi gibi doğanın temel kanunlarından birine karşı insan bedeninin limitlerini zorlayarak bireyin toplumla olan çekişmesine atıfta bulunur.
Liu Bolin’ in eserlerinde sanatçı, kendini bulunduğu ortamla kamufle eder. Tiananmen Meydanı’ndaki yıkım kareleri gibi arka planlarda kamufle olmuş figürlerin fotoğrafları, bireysel yorumlamalar için oldukça belirsiz kalırken Çin’in sosyo -politik durumunu keşfe çıkar.