RENGİN SALTIK, BU SERGİSİNDE SELÇUKLU VE OSMANLI DÖNEMLERİNE AİT İKİ DİZİ ÇALIŞMASINI BİRLİKTE SERGİLİYOR.
“OSMANLI DÖNEMİ ŞEHİR MİNYATÜRLERİ“ SERİSİNDE, KANUNİ DÖNEMİNDE “MATRAKÇI” LÂKABIYLA TANINAN NASUHÜ’S SİLÂHİ’NİN “BEYAN-İ MENÂZİL-İ SEFER-İ IRAKEYN-İ SULTAN SÜLEYMAN HAN” ADLI ESERİNDE YER ALAN ŞEHİR MİNYATÜRLERİNİ YENİDEN YORUMLUYOR. RENGÂRENK BU RESİMLERDE, ŞEHİRLER, KALELER, SURLAR, SANKİ SİZİ DAVET EDERMİŞCESİNE KAPILARI ARALIK DURAN EVLER, ÇARŞILAR, HANLAR; BUNLARIN YANISIRA DAĞLAR, OVALAR, AĞAÇLAR VE SULAR; HATTA KUŞLAR YA DA TAVŞANLAR, YAKIN DOĞU GÜNEŞİNİN TÜM SICAKLIĞI İLE YER ALIYOR.
“SELÇUKLU’LARIN SARI ÇİNİLERİ” DİZİSİNDE İSE, ANADOLU SELÇUKLU’LARININ, KUBAD ABAD’ DAKİ, BÜYÜK VE KÜÇÜK SARAYLARININ GÖZALICI ZENGİNLİKTEKİ DUVAR ÇİNİLERİNİN ÇAĞDAŞ YORUMLARI YER ALIYOR. SERİNİN, BİR KENARLARI ÜÇGEN KÖŞELİ OLARAK TASARLANMIŞ, 2–3 PARÇALI TUVALLERİ, DÖNEMİN YILDIZ VE HAÇ ÇİNİ FORMLARINA YA DA SELÇUKLU KÜMBET MİMARİSİNE GÖNDERME YAPIYOR. RENGİN SALTIK, ÇOĞUNUN ASILLARI LACİVERT OLAN SIRALTI ÇİNİLERDEN YORUMLADIĞI BU RESİMLERİN TÜMÜNÜ, KUBAD ABAD’IN, ALTIN, GÜMÜŞ VE DİĞER DEĞERLİ MADEN TOZLARI KULLANILARAK YAPILAN “LÜSTER ÇİNİ” LERİNİN RENKLERİNDE, YANİ SARI, YEŞİL, KAHVE TONLARINDA BETİMLİYOR.
RENGİN SALTIK, RESİM ÇALIŞMALARINA 1991’DE KAYIHAN KESKİNOK ATÖLYESİNDE ÖĞRENCİ OLARAK BAŞLADI. ARDINDAN, BİLKENT ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ RESİM BÖLÜMÜ’NDE, HALİL AKDENİZ YÜKSEK LİSANS ATÖLYESİ’NDE ÖZEL ÖĞRENCİ OLARAK DERS ALDI. ÇALIŞMALARI ÇOK SAYIDA ÖZEL KOLEKSİYONDA YER ALAN RENGİN SALTIK, BUGÜNE KADAR ANKARA, İZMİR VE İSTANBUL’DA 15 KİŞİSEL SERGİ AÇTI, 8 KARMA SERGİYE KATILDI.