Suat Akdemir - Saf Bilinç-Saf Resim

Suat Akdemir - Saf Bilinç-Saf Resim

Tarihler: 14 Mart 2018 Çarşamba ~ 14 Nisan 2018 Cumartesi

Yer: Galeri Merkur

Adres: Mim Kemal Öke Cad. Erenler Apt. No: 12 D: 2 Nişantaşı Şişli İstanbul

Telefon: 0212 231 69 87

Faks: 0212 225 37 37

Web: http://www.galerimerkur.com

E Posta: galeri@galerimerkur.com

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Mar 14, 2018 ~ Nis 14, 2018

Suat Akdemir’in sanat üretimini ayrıcalıklı kılan, sadece sanat üretimi ile yaşamını idame ettirmesi ve kendini koruyabilmesidir. Suat Akdemir’in sanat üretimi, onun yaşam biçiminin ve zihin dünyasının bir tezahürüdür. Bir sırt çantasıyla yaşamını üç kente dağıtan (İstanbul, Bodrum, Buenos Aires) Suat Akdemir’in hayata bakışındaki yalınlık, resimleri ve fotoğraflarında da kendini açık bir biçimde gösterir.

Suat Akdemir’in ilk sergileri itibariyle resimlerinde uzun süre katmanlarla ilgilendiği görülür. Pas, ayak izi, barut, izmarit yanığı gibi çeşitli malzemelerin birbiriyle ilişkisine odaklanan Suat Akdemir, kimi zaman farklı tuvallerden kestiği parçaları çeşitli yöntemlerle bir araya getirmiş, kimi zaman tuvallerini yakarak dokular ve alanlar oluşturup bunları yeniden boyayarak tuvallerinin dilini oluşturmuştur. Bu dil, sanatçının maddesel anlamda ilişkilendirdiği malzemeleri tuval yüzeyine eklemesinden oluşan biriktirmeye yönelik bir dildir. Bu dil, aynı zamanda sanatçının etrafına topladığı tüm malzemelerden, kültürel kodlardan oluşan, kendine özgü bir arşivdir. Biçimsel anlamda tuval yüzeyinin katmanlı olması gibi, sanatçının kendi dağarcığını oluşturması bağlamında da katmanlardan oluşan bir dil kurması söz konusudur.

Suat Akdemir’in sanat üretiminde iki malzemenin önemi büyüktür. Bunlardan ilki sanatçının tuvalleriyken; ikincisi de seyahatleri sırasında çektiği fotoğraflarıdır. Küba ve Buenos Aires gezileri sırasında çektiği fotoğraflar, bunlar içerisindeki ağırlıklı yeri oluşturur. Suat Akdemir’in görsel dilini, bu iki malzemenin arasındaki geçişlilikler de belirlemektedir. Sanatçının 2014 yılında bisikletiyle çıktığı Küba seyahatinde Küba sahillerini kat edişinin izlerini/katmanlarını fotoğraflayarak bir seyir defteri oluşturması ve bu seyahatten ilhamla oluşturduğu “Soyut Küba” resimleri bu geçişliliğin en belirgin örneğidir.

Duvarlar

Duvarlar, sanatçının cep telefonu ile seyahatleri esnasında çektiği fotoğrafların büyük bölümünü oluşturur. Bu fotoğraflardaki kadrajlarında Akdemir, çelişkiler üzerine kurulu bir görsel gerilime odaklanmış ve bu gerilimi tuvallerindeki katmanlarla paralellikler göstermiştir. Doğal şartların, yani yağmurun, çamurun, pasın, vs duvarlar, pencereler, afişler ve kapılar üzerinde oluşturduğu etkiler Suat Akdemir’in kadrajına takılmış, bu kadrajlarla tuvallerinin katmanlarının bileşimi sokağın gerçeklerinin atölyeye taşınmasıyla sonuçlanmıştır.

Çerçevesinden Arındırma

Suat Akdemir’in de son dönem çalışmalarında saf bilinç alanı üzerinden saf resmin tanımlarını oluşturduğunu görürüz. “Katmanlar” ve “Duvarlar”daki plastik dilden farklı olarak, sanatçının bu dönem resimlerinin çoklu parçalardan, çoklu katmanlardan oluşmak yerine, biçiminden de malzemesinden de arınarak kendi özüne dönmesi, mahiyetini kavraması söz konusudur. Şasinin varlığını kaybetmesi, şasinin ve çerçevenin yerini sanatçının başka bir tuvalinin alması, tuvallerin gerilmeden, boyayı emdiği, malzemeye izin verdiği biçimiyle bırakılması, tuvalin kendi içine dönme, kendine yönelme arzusunun göstergeleridir. Kuşkusuz, burada çoklu bir okuma yapmak da mümkündür. Şasinin ve çerçevenin yerini sanatçının başka bir tuvalinin (yine şasisiz ve çerçevesiz) alması, yeni bir katman oluşturma olarak yorumlanırsa, Suat Akdemir’in resminin bu çalışmaları sonrasında yeni bir evreye geçebileceği de rahatlıkla düşünülebilir.

Suat Akdemir’in son dönem çalışmalarında resmin kendi iç dinamiklerine yöneldiğinin göstergelerinden biri de tuvalin astarsız, boyanın da ince kullanımıdır. Malzemenin ham haliyle, en yalın biçimiyle kullanımı, tuval bezi ile boyanın birbirini tümlemesi, resmin malzemesine içkin olmasını sağlar. Sanatçının yine son dönem çalışmalarında şasinin dışında kalan ve deneme alanı (boya sürme, renk deneme, fırça silme) olarak kullanılan kısmın kendi hacminden taşarak önce küçük bir tuvale dönüşmesi (yine şasisiz, çerçevesiz, ham haliyle) sonra diğerleriyle birleşerek bir duvar yüzeyini oluşturması da söz konusudur. Bu süreç, tıpkı fotoğraf karelerinin yan yana gelişinin bir filmi oluşturabilmesi gibi görülebilecek bir süreçtir. Mekânından taşan izlerin, yeni mekânlara dönüşmesi, Suat Akdemir’in sanatında da katmanların arınması, yalınlaşmasıyla birlikte düşünülebilir.

Saf bilincin yönlendirmesiyle saf resme ulaşmanın yollarını arayan Suat Akdemir’in katmanlarını da bu yollar oluşturuyor.

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Resime sağ tıklayıp jpg formatında farklı kaydedebilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!
Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Dans Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter Google Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT