Robotlar Sanat Yapar mı?

Robotlar Sanat Yapar mı?

Tarihler: 05 Ocak 2019 Cumartesi ~ 05 Ocak 2019 Cumartesi 14.00

Yer: Art Maker Lab

Ücret: Ücretsiz

Adres: Asmalımescit Mahallesi, Meşrutiyet Caddesi No:99 Beyoğlu İstanbul

Telefon: (0212) 334 73 00

Web: https://www.istanbulmodern.org/

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Oca 5, 2019 ~ Oca 5, 2019

Çocuklar ve gençlerin programa özel tasarlanan mekanik, elektrikle çalışan ve yapay zekâ teknolojisinden faydalanan eğitim araçlarını kullanarak sanatsal üretimlerde bulundukları eğitim etkinlikleri, çağdaş sanat çalışmalarının biçimsel çeşitliliğinden ilham alır. Sanatın, geleneksel teknoloji ve bilgisayar teknolojileriyle insan üretimine benzer biçimde üretilme olasılıklarını değerlendirir. Program, temelinde, günümüzde veya gelecekte robotların sanat yapıp yapamayacaklarını tartışmayı da hedefler.

İçinde resim, heykel, video sanatı ve edebiyat gibi sanatın farklı uygulama alanlarındaki teknoloji kullanımlarını ve geçmişten bugüne teknolojinin geçirdiği dönüşüm, gelişime dikkat çekerken çocukları “Sanat bir nesne midir? Sanat bir üretim süreci midir? Sanatı kim üretir? Sanatsal biçimler neler olabilir? Sanal ortamda sanatsal üretim tasarlanabilir mi? Geleceğin teknolojisiyle sanat nasıl üretilebilir?” gibi günümüze ve geleceğe ilişkin soruları düşünmeye teşvik eder.

Çalışmalarında sanat ve teknolojiyi buluşturan Bager Akbay’ın önerileri ve tasarımlarıyla oluşturulan “Robotlar Sanat Yapar mı?” eğitim programı, “Şans Eseri Sanat, Şipşak, Ansızın Ben, Büyüyen Oyun Platformu ve Sihirli Kitap” başlıklarıyla beş ayrı deneyim alanını içerir.

“Robotlar Sanat Yapar mı?” Şans Eseri Sanat adlı uygulama adımıyla başlar. Bu istasyon, çocuklara ve gençlere çağdaş sanatta dışavurum, rastlantısallık yaklaşımı ve biçimsel öğelerini; ilki mekanik, ikincisi ses frekansıyla ve sonuncusu da bir yapay zekâyla çalışan üç farklı sanat teknolojisiyle deneyim olanağını sağlar. Mekanik olarak çalışan araçla su bazlı boyalarla kompozisyonlar ürettirir, ses titreşimleriyle lekelerden oluşan resmin oluşumu izlettirir ve bir robotun çocukların ellerini kullanarak nasıl resim çizdiğine tanık olmalarını sağlar.

Şipşak, çocukların fotografik bir görüntünün nasıl oluştuğunun sırrını öğrenecekleri ikinci istasyondur. Bu istasyonda çocukların, camera obscura, yani fotoğraf teknolojisinin ilk aracı olan iğne deliği fotoğraf makinasının temel prensibini tanımaya ve dijital fotoğraf makinasıyla farklıklarını keşfetmelerine aracı olunması amaçlanır.

Üçüncü istasyon olan Ansızın Ben’de çocuklar drama, animasyon teknikleri ve multimedya uygulamaları kullanır ve animasyonlar hazırlar. Büyüyen Oyun Platformu’ndaise sanal ortamda modeller tasarlayıp, 3B yazıcılarla tasarımlarını üretirler. Bu uygulama, çocukların ürettiği formları bir araya getiren, her bir etkinlikte de çoğalan bir makete dönüşerek kolektif bir projeye dönüşür.

Sihirli Kitap, hikâyesini çocukların yazacağı bir deneyim alanı. Bu uygulamada çocuklar, yazdıkları hikâyeyi bilgisayara aktarır ve hikayede geçen kelimeler, sinestezik bir yazılım aracılığıyla farklı duyu algılarını tetikleyen bir düzenlemeye dönüşerek sihirli kitabın sayfalarına yansıtılır. Bu alan çocukların, teknoloji aracılığıyla duyular arasında etkileşimli anlatılar oluşturmasına aracı olur.

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Resime sağ tıklayıp jpg formatında farklı kaydedebilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

İlginizi Çekebilir

Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Devlet Tiyatroları Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter İnstagram Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT