Kas 1, 2023 ~ Haz 2, 2024
RAMPA, Güçlü Öztekİn’İn ‘İyİ İşler Zaman Alır Müthİş şeyler Anİden Olur’ Adlı Sergisine ev sAhİPlİğİ Yapıyor. Güçlü Öztekin, 2010’da Rampa’daki sergisinde farklı boyut ve araçları kullanarak dönüştürdüğü mekanı, yeni sergisinde daha steril bir şekilde bölüyor, organize ediyor; mekanda hapsolan işler birbiriyle ilişki kurarken aynı zamanda Rampa’nın mimari yapısına ve sanatçının bilinçli ama geçici bir işgalci olduğuna da gönderme yapıyor.
Güçlü Öztekin’in Rampa’daki ikinci sergisi, sanatçının sergi mekanı ve kendi üretimiyle ilgili çok katmanlı ilişkisini kurcalar nitelikte. Ana sergi mekanını bölen Öztekin, ‘soyut’ ve ‘portre’ olarak grupladığı işlerini sırt sırta sergiliyor. ‘Soyut’ olan eserler sanatçının kullandığı farklı şekil ve figürlerin parçalanmış, bölünmüş ve yerinden edilmiş halleri olarak okunabilecekken portrelerde bir insan “tip”ine doğru gidildiği düşünülebilir. Soyut ve portreler, kullanılan malzeme ve Öztekin’in görsel dili ile bağdaşırken, aralarındaki keskin ayrım ve içerdikleri düşünülen konunun ön plana çıkarılması, sanatçının pratiğini bölerken birleştirir nitelikte. Böylelikle kendi işlerinde yarattığı bu yapay, yüzeysel çatallanmayı bir üretim sathı olarak kullanıyor. Bıçak sırtını andıran duvarın iki tarafına aynı anda hakim olamayan izleyici, ‘dışarıda’ bırakılmış işler aracılığıyla Öztekin’in her sergisinde baştan kurguladığı, bozduğu çerçeveyi görmeye davet ediliyor.
Sokak seviyesindeki sergi mekanı ise, ana sergi mekanındaki keskin ayrımın aksine bir beyin fırtınasının görselleştirilmiş hali niteliğinde. Mekanı iki ve üç boyutlu şeylerle işgal eden, sahiplenen Öztekin aynı sergi kapsamında mekan içinde mekan üreterek izleyiciyi parça parça zevk almaya teşvik ediyor; üretim sürecini sergileme sürecinden ayırmayan Öztekin’in bu tavrı ile, sergi amibimsi bir yaratık gibi hareket ediyor.
Kas 1, 2023 ~ Haz 2, 2024
Ara 21, 2023 ~ Tem 10, 2024
Oca 23, 2024 ~ May 19, 2024
Şub 15, 2024 ~ Ağu 11, 2024
Şub 29, 2024 ~ Ağu 31, 2024