May 3, 2024 ~ May 3, 2024
Müzik tarihinin en üretken bestecilerinden Hindemith ve 20nci yüzyılın en önemli bestecilerinden Bartok, Türkiye’de çoksesli müziğin gelişimine de büyük katkılarda bulunmuştur. Kısacık süresine rağmen derinlik ve mizahi anlatımı içinde barındıran op. 44, Beş Parça, Hindemith’in eğitim müziğine katkısına bir örnek. Solo viyola ve yaylılar için “Trauermusik”ise. (“Cenaze Müziği”) bestecinin olağanüstü bir atmosfer yarattığı bir minyatür. Moskova Virtüozları solo viyolacısıyken, Zubin Mehta’nın daveti üzerine İsrail Filarmoni Orkestrası’da grup şefliğine gelen Yuri Gandelsman, bu görevinden ayrıldıktan sonra, en büyük isimlerle sahneyi paylaşan bir oda müziği yorumcusu olarak dikkat çekti. Akbank Oda Orkestrası’nın solisti olarak çalacağı ilk eser Schubert’in (bugün soyu tükenmiş olan) Arpeggione adlı enstrüman için yazdığı ve melodik dehasını en iyi tanıtan eserlerinden bir sonat. Gandelsman’ın seslendireceği üçüncü eser Weber’in viyola repertuarına kazandırdığı Andante ve Macar Rodosu. Bu canlı dans havası, programın geri kalanına bir köprü oluşturuyor. Macar müziğinin devi Bela Bartok’un Divertimento’su, yaylı sazlar repertuarının en önemli başyapıtlarından. En renkli ve derin düşüncelerini büyük bir renk yelpazesi ve bestecilik ustalığıyla yoğuran Bartok’un anısına yazılmış olan, günümüzün en büyük bestecilerinden Finlandiya’lı Rautavaara’nın ağıtı programı tamamlıyor.
May 3, 2024 ~ May 3, 2024
May 3, 2024 ~ May 3, 2024
May 3, 2024 ~ May 3, 2024
May 3, 2024 ~ May 3, 2024
May 3, 2024 ~ May 3, 2024