İstanbul Shopping Fest - İstanbul`da 40 Gün 40 Gece Alışveriş Festivali

Alışveriş Alışveriş İstanbul Shopping Fest - İstanbul`da 40 Gün 40 Gece Alışveriş Festivali

Tarihler: 18 Mart 2011 Cuma ~ 26 Nisan 2011 Salı

Firma: AVM`ler ve Cadde Mağazaları

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Mar 18, 2011 ~ Nis 26, 2011

18 Mart`ta başlayacak olan festivalde, mağazalar özel kampanyalar düzenleyecekler. AVM`ler ve cadde mağazaları gece saat 23.00`e kadar açık kalacak. Her cumartesi Anadolu ve Avrupa yakasından 2 AVM gece yarısı 02.00`a kadar 9 Nisan`da ise tüm AVM`ler ve caddeler gece 24.00`e kadar açık olacak.

İstanbul`u bölgesinde bir alışveriş ve eğlence merkezi haline getirmeyi hedefleyen İstanbul Shopping Fest, ``40 Gün 40 Gece Alışveriş ve Eğlence`` sloganıyla 18 Mart-26 Nisan 2011 tarihleri arasında düzenlenecek.

Kültür ve Turizm Bakanlığı ile İstanbul Valiliği himayesinde, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Türkiye İhracatçılar Meclisi, İstanbul Ticaret Odası, İstanbul Kalkınma Ajansı ve İstanbul Ticaret Odası`nın desteğiyle, AYD, AMPD ve BMD koordinasyonunda, THY işbirliğiyle Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB), Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Derneği (TUROB), Tescilli Markalar Derneği (TMD), Turizm Restaurant Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD), Tepe Akfen Havalimanları (TAV) ve İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı`nın katkılarıyla bu yıl ilki düzenlenen İstanbul Shoppinng Fest, 50 milyon liralık bir yatırım ile gerçekleşecek.

İstanbul Shopping Fest, 18 Mart 2011`de açılış etkinlikleriyle başlayacak ve 40 gün boyunca akşam 20.00`den sonra perakendeciler gün içerisinde yaptıkları indirime ek olarak yeni kampanyalar düzenleyecek. İstanbul`u 40 gün boyunca bir alışveriş ve eğlence merkezine dönüştürmeyi hedefleyen festivalde, AVM`ler ve cadde mağazaları gece saat 23.00`e kadar açık kalacak. Açılış ve kapanış gecelerinin yanı sıra her cumartesi Anadolu ve Avrupa yakasından 2 AVM gece yarısı 02.00`a kadar 9 Nisan`da ise tüm AVM`ler ve caddeler gece 24.00`e kadar açık olacak.

18-19 Martta İstinye ve Torium da 02.00`ye kadar açık olacak ve farklı sürprizlerle ziyaretçilerini ağırlayacak.

İstanbul Shopping Fest`in yapılacağı tarih olarak, turist ve tüketici akışının en etkin olduğu dönem seçildi. Bu dönem, çevre ülkelerde tatil olarak da değerlendirilen dini bayramlar olan nevruz, paskalya ve hamursuz bayramlarını da içerdiği için belirlendi. Mısır ve Tunus`ta yaşanan politik gelişmelerin Türkiye`ye pozitif etkisiyle bu dönemde İstanbul`daki yatak kapasitesi de doldu.

Potansiyel çevre ülkeler, Rusya, İran, Ukrayna, Azerbaycan, Suudi, Arabistan, Yunanistan, Romanya, Suriye ve Irak olarak belirlenirken, hedef kente gelen turist sayısını 2015`de 10 milyona çıkarmak olarak ortaya konuldu.

Festival kapsamında bir de vitrin tasarım yarışması düzenlenecek. Perakendeciler, İstanbul`u bir sanat eserine dönüştürmeyi hedefleyen vitrinleri kiralayıp, tasarlayacaklar. Taksim, Nişantaşı, Bakırköy, Eminönü ve Kadıköy`e yerleştirilecek olan vitrinler, üzerlerindeki kod ve markasıyla halkın beğenisine sunulacak. Kısa mesaj yoluyla oylanacak olan vitrinleri oylayanlar arasından yapılacak çekiliş sonucunda kazanana Sinpaş`tan bir daire verilecek. Ayrıca tasarım yarışmasını kazananlara da çeşitli ödüller sunulacak.

Etkinlik kapsamında Renault firması ile yapılan çalışma ile kredi kartına her 40 TL`lik alışveriş yapanlar arasından yapılacak çekilişte 20 tane araç verilecek.

Yüzlerce yerli ve yabancı markanın yanı sıra Kapalıçarşı, Mısır Çarşısı gibi geleneksel alışveriş noktalarında tüm yeni sezon ürünlerinde yüzde 30`lara varan indirimler ve kampanyaların yanı sıra festival havasını solutacak sokak şenlikleri, konserler, gösteriler, çocuklara özel oyunlar ve oyuncaklar, müzik etkinlikleri, partiler, yarışmalar, moda gösterileri, defileler ve çekilişler yapılacak.

Özellikle Rusya, İran, Ukrayna, Azerbaycan, Suudi Arabistan, Yunanistan, Romanya, Suriye ve Iraklı turistlerin, ziyaret için tercih ettiği şehirlerin ilk sırasına İstanbul`u yerleştirmeyi hedefleyen festival kapsamında, yabancı turistler, İstanbul`da indirim sezonunun dışında bir dönemde büyük avantajlarla alışveriş yapabilecek. Yabancı turistler, tax free avantajlarıyla ödedikleri verginin bir kısmını alışveriş merkezlerinde ve şehrin bazı noktalarında kurulan tax free stantlarından geri alabilecek.

Hedef: 10 Milyon Turist

AMPD Başkanı Mehmet Nane, İstanbul`un çok büyük bir şehir olduğunu ve bugüne kadar hep turizm ve tarih kısmının öne çıkarıldığını ve kente yılda yaklaşık 7,5 milyon turist geldiğini belirtti.

İstanbul`un sadece tarihi ve turistik kısmıyla değil, dünya başkentine yakışacak şekilde alışverişiyle, eğlencesiyle, gastronomisiyle nasıl bütünleştirebileceklerini ele almak istediklerini ifade eden Nane, Paris`e yılda 48 milyon turist gittiğini, bu noktada sadece sektörel dernekler olarak değil, tüm Türkiye olarak kenetlenerek 26 Kasım`da ilk lansmanı yaptıklarını ve bugüne kadar da 150 toplantıda bir araya gelen İstanbul Shopping Fest`in 46 kişiden oluşan İcra Kurulu`nun 75 gündür sadece festival için çalışarak hazırlıkların yüzde 90`ını tamamladığını bildirdi.

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

İlginizi Çekebilir

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter İnstagram Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT