İstanbulDanse / Performans

Tarihler: 05 Temmuz 2004 Pazartesi ~ 06 Temmuz 2004 Salı 5-6 Temmuz Saat 20:00

Yer: Galatasaray Üniversitesi

Ücret: Giriş serbest ancak rezervasyon mecburidir

Nereden Alınır: Fransız Kültür Merkezi

Adres: Çırağan Caddesi No:102 80840 Ortaköy Beşiktaş İstanbul

Telefon: (0212) 334.87.40

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Tem 5, 2004 ~ Tem 6, 2004
İSTANBULDANSE
Türk-Fransız Çağdaş Dans Festivali (1-10 Temmuz 2004)

İSTANBULDANSE FESTİVALİ boyunca izleyiciler farklı yerlerde ve evrenlerde (tiyatrolar, galeriler, dış mekanlar) dolaşmaya yöneltilecek. Bu on gün, aynı zamanda bir eğitim dönemi de olacak: Fransız koreograflar, dansçılar ve müzisyenler tarafından bu amaçla üç workshop düzenlenecek. Ayrıca, İSTANBULDANSE FESTİVALİ Türk ve Fransız sanatçılar ve kültürel organizatörler arasında bir tanışma ve tartışma platformu olacak.

“A VİDA ENORME/PERFORMANS”

Tasarım: Emmanuelle Huynh
Dans: Nuno Bizarro ve Emmanuelle Huynh
Ses düzeni: Christophe Vignon
Ses bandı: Sandy Notarianni
Seslendirme: Emmanuelle Huynh ve Nuno Bizarro
Metne eşlik: Jean-Paul Quéinnec
Yapım: Compagnie Múa.
Co-prodüksiyon: Entre cour et jardins - Dijon, Montpellier Languedoc-Roussillon Ulusal Koreografi Merkezi, Villa Gillet – Lyon ortak yapımı.

A Vida Enorme/Performans 2002 yazında Lyon’da Villa Gillet salonlarında, Dijon’da Barbirey Bahçeleri’nde ve Porto’da Serralves Müzesi’nin kütüphanesinde sergilendi. Bu düo, ses bandı ile görüntüsü birbirinden ayrılmış bir film olarak tasarlandı. Bir erkek ve bir kadın, gece şehirde dolaşmaya çıkmadan önce bir odada buluşuyorlar. Portekizli şair Herberto Helder’in Ağızdaki Kaşık ve Dünyaya Dair başlıklı iki şiir derlemesinden alıntılarla, ilişkilerini konuşturuyorlar. Odanın ve sokağın uzamı şiirin içine giriyor. Ses mühendisi Sandy Notarianni, ses kaydına sinematografik bir nitelik kazandırıyor: ortam çalışması, seslerin nereden geldiğini belirlemek için mikrofonların mekâna yerleştirilişi, hareketlerin ve mesafelerin algılanışı, kurgu, miksaj. Sırtını bu sözde gerçekçi kurmacaya dayayan dans, işte o zaman kendi anlatısını üstleniyor. “Sinematografik aygıtları canlı gösteri sahnesine doğru çekerken, benim için söz konusu olan, sessel, görsel ve bedensel katmanların “montajı” üzerinden, iki tekil sesi dinlemek/görmek ve dil ile bedenin dünyanın çıplaklığını ve kapalılığını yücelttiği dağınık bir anlatı denemek.”

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

İlginizi Çekebilir

Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Devlet Tiyatroları Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter İnstagram Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT