Klasik hat sanatının bizde bu kadar dinamizm ve değer kazanmasının sebebi, öncelikle Kur’anı-ı Kerim yazmak, ardından istiflerin mimaride kullanılmasıdır. Türkler İslamiyeti kabul ettikten sonra yüzyıllar boyunca bu değerli sanata öylesine sahip çıktılar ki, bu yazı şekline adeta yeniden yaşam vermiş oldular. Bugüne dek İslam coğrafyasının en önemli hattatlarından hatırı sayılı olanların birçoğu Anadolu topraklarında yetiştiler ve halen dahi Türkçenin Latin alfabesine dönüşmesine rağmen bu gelenekleşmiş üstat yetiştirme gayreti burada var gücüyle, bu değerli sanatı yaşatmaya çalışıyor.
Ahmet Şişman başkanlığında, M. Hüsrev Şeref koordinatörlüğünde, İstanbul 2010 AKB Ajansı’nın desteği ile düzenlenen “Meşk: Klasik-Çağdaş Hat Yorumları”, 20-27 Aralık 2010 tarihleri arasında Buhara Özbekler Tekkesi - İstanbul Tasarım Merkezi’nde gerçekleşiyor. Sergi, klasik hat eserleri ile sülüs, divani, rik’a, kufi gibi geleneksel üslupların dışında çağdaş tasarımı içine katarak yeni yorumlarla oluşturulan hat çalışmalarının bir arada sergilenmesini ve bir katalog halinde yayımlanmasını kapsıyor.
Projede klasik çalışan sanatçılar, klasiği üsluplandıran sanatçılar ve çağdaş çalışan sanatçılar yer alıyor. Sergiye klasik ve çağdaş yorumlarıyla katılacak olan sanatçılar: Abdullah Gün, Abdurrahman Depeler, Ali Toy, Arda Çakmak, Ayten Tiryaki, Betül Bilgin, Davut Bektaş, Deniz Öktem Bektaş, Fatih Özkafa, Ferhat Kurlu, Fuat Başar, Gülnihal Gül, Gülsüm Aydın, Gürkan Pehlivan, Hüseyin Öksüz, Hüsrev Subaşı, Levent Karaduman, Mehmet Arif Vural, Mehmet Memiş, Menaf Nam, Muhammet Mağ, Muhammet Yaman, Mustafa Parıldar, Mümtaz Seçkin Durdu, Nurullah Özdem, Orhan Dağlı, Ömer Faruk Dere, Savaş Çevik, Seyit Ahmet Depeler, Süleyman Berk, Tahsin Kurt, Turan Sevgili.