Sabahattin Şen
İstanbul’da akademik görevini bırakarak Almanya’nın Köln kentinde yerleşen sanatçı, bölgenin çağdaş ve evrensel diliyle özdeşleşen sanat anlayışında çalışmalarını sürdürmektedir. Otuz yılı aşkın bir süredir yaşadığı Almanya’da, çalışmaları çeşitli müze ve önemli sergilerde yer almıştır. İki kültür arasındaki çeşitlilikten, benzerliklerden ve aykırılıklardan beslenen sanatçı, onları duygu ve coşkularıyla özgünleştirmektedir. Bu durum, Sabahattin Şen’in resmin yanında üç boyutlu, yontu, grafik ve duvar resmi, proje uygulamaları gibi pek çok disiplini kullanmasındaki de ana temeldir. Sanat görüşleri üzerine metinleri de yayınlanmaktadır.
“DOLANIM” adlı sergisinde;
Sanatçının her an değişkenlik gösteren coşkulu çalışmalarını yer alacaktır. Doğaçlamalarla ortaya çıkan çalışmalarında, her türlü baskı ve olumsuzlukların kavgasını verir; ve bu bir başkaldırıdır. Bu nedenledir ki gerek soyut gerekse nesnel çalışmalarında sınırsızlığın özgürlüğü söz konusudur. Formelden informele geliş gidişleri buna dayanır.
Hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı gerçeğiyle didişir. Gerçeğin dış görünüşte değil onu içyapının oluşturduğunu düşünmesi çalışmalarının özünü ortaya koyar. Öz ve biçim ilişkisinde, özden yana tavır koymaktadır. Resimlerinde ki çok abartılı, oransız, ve çarpık çurpuk görünüşlerin altında sınırsız özgürleşme yatar. İç dünyanın kaynayan yapısındaki devinimler, çizgiler, renkler, biçimler bu ereğe hizmet etmektedir. Hiçbir renk, hiçbir çizgi, hiç bir biçim bizim bildiğimiz ve anladığımız anlamda olması gerektiğini düşündüğümüz yerlerde değildir. Vurgulanmak istenen değişimin ve özgürlüğün kollarıdır. İç yapının dışa vurumudur.
Anlatımın temelini oluşturan kompozisyonlarla sağlanan derli toplu bütünlük parçalanma ve dağılma tehlikelerini ortadan kaldırır. Sabahattin Şen bizleri de görsel değerlerin yaratım gücüyle özgürlüğün sınırsızlığı içine çekmektedir. Yitirilen ve yok edilmek istenen özgürlüklerimizi o bize yeniden vermek istemektedir.