Sanat Limanı`nda Dört Yeni Sergi

Tarihler: 30 Temmuz 2010 Cuma ~ 19 Eylül 2010 Pazar

Yer: Sanat Limanı

Adres: Meclis-i Mebusan Cad. Liman İşletmeleri Sahası, Antrepo No:5 Tophane İstanbul

Telefon: 0212 243 90 74

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Tem 30, 2010 ~ Eyl 19, 2010

Yunanistan’da Mimari Paralellikler: 19.Yüzyıl Geleneğinden 21.Yüzyıl Değişikliğine
30 Temmuz- 19 Eylül
Piraeus Bank Grup’un Kültür Vakfı tarafından gerçekleştirilen "Yunanistan’da mimari paralellikler: 19. yüzyıl geleneğinden 21. yüzyıl değişikliğine" sergisi, tanınmış Yunan mimar Aristotelis Zachos’un (1871-1939), Benaki Müzesi’nin yeni Yunan mimarisi arşivine ait olan 100’den fazla fotoğrafını içeriyor ve izleyicileri mimari geleneğin bugünkü durumu hakkında düşünmeye yönlendiriyor.

A Space Between/Aramızdaki Mekân
30 Temmuz-19 Eylül
Eleni Kotsoni, Raziye Kubat, Çağrı Saray,’ın işlerinden oluşan, Piraeus Bank Grup’un Kültür Vakfı’nın projesi olarak hayata geçirilen güncel sanat sergisi, “A Space Between/Aramızdaki Mekân”, mekâna özel bir enstalasyon olarak, nesneler, çizimler ve resimler ile Yunan ve Türk sanatçılar arasında diyalog açan bir etkinlik oluşturuyor.

Eleni Kotsoni’nin eseri, genellikle mekân kavramını düşüncenin yeri olarak ve geçiş kavramını bir güzergâh ve kayıtlama olarak belirtir. Yarattığı mekâna özel yerleştirmelerde, çizimler, resimler, fotoğraflar, dokunmuş kumaşlar, tahta parçaları, gündelik yaşamın basit malzemeleri ve eski eserlerinden geriye kalan parçaları kullanır; böylece bir çeşit "Günce Mekânı" yaratır. Çizimlerinde örnek uygarlık motifleri kullanır; bunları sürekli bir düzenleme sürecinde tanımlar. Bir ön bakışla sayısız rastlantısal biçimlere uyarlanabilen, çeşitli öğelerden oluşan ve izleyicinin içinde kendisinin var olabileceği bir mozaik oluşturur.

Raziye Kubat, ‘’A4 Ahşap Sayfalar’’ ve ‘’Türkiye Vapuru’’ çalışmalarıyla sergide yer almaktadır. ‘’A4 Ahşap Sayfalar’’ sanatçının İspanya’daki konuk sanatçı programına katılımı süresince ürettiği, küçük ahşap kartlar üzerine farklı tekniklerle aldığı notlardır. ‘’Türkiye Vapuru’’ isimli çalışması da bu sayfalara eşlik etmektedir.

Çağrı Saray ise bu sergiye yeni bir yerleştirmeyle katılıyor.

"Aramızdaki mekân" için de anlatıyor: “Geride bıraktığı hayatı ve Kayıp Oda’yla birlikte sırra kadem basan tüm geçmişi artık çok uzaklarda… Her ne kadar öfkesini tek bir kişiye odaklamış olsa da, karşısında intikam alması gereken koca bir şehir var; doğup büyüdüğü, ‘ev’ dediği yer ve bir bayrak… Adam, kaderini yazmak üzere şehrin tepesindeki yerini almış durumda. Sabahın ilk ışıklarıyla başlayan bu bekleyiş, şehri aniden saran sesle geri dönüşü olmayan bir ritüele dönüşüyor. Ses, tüm evlerin duvarlarına, çatılarına, antenlerine çarpıyor. Tüm şehir bu rezonansa direnç gösteriyor. Yakında hiçbir şey eskisi gibi olmayacak.”

Piraeus Bank Grup’un Kültür Vakfı kâr amacı gütmeyen bir kurum olarak, Yunanistan’ın sanayi öncesi ve sanayileşme sürecindeki gelişmesini araştırmayı ve göstermeyi hedefliyor.

Japonya’ya Avrupa Bakışı: Bugünün Japonyası Vol.12
30 Temmuz- 29 Ağustos
AB-Japonya Komitesi tarafından 1999’da kurulduğundan bu yana “Japonya’ya Avrupa Bakışı” projesi, çeşitli Avrupa ülkelerinden yetkin fotoğrafçıları Japonya’ya davet ederek, onların gözünden Japonya’nın yeniden keşfedilmesi amacını taşımaktadır.

Bu bağlamda 48 Avrupalı fotoğrafçı Japonya’daki 31 farklı bölgeyi kendi bakış açılarına göre fotoğrafladılar. Projenin her yıl devam ettirilmesi ve Japonya’daki 47 bölgeye ulaştırılması düşünülüyor.

Projenin 12. sergisi olan “Japonya’ya Avrupa Bakışı”, projeye katılım gösteren 3 fotoğrafçının grup sergisi niteliğini taşıyor.

Fotoğrafçılar 2010 yılının Mart ve Nisan aylarında Japonya’nın doğusunda yer alan Tottori bölgesinde, Japon Denizi’ne bakan bölgede fotoğraf çekimlerini gerçekleştirdiler. Silva Bingaz (Türkiye) insanlar ve mekan üzerine yoğunlaşırken, Gábor Arion Kudász (Macaristan) bölgedeki en büyük nehirlerden biri olan Sendai Nehri kıyısını fotoğrafladı. Andreas Gefeller ise (Almanya) oldukça ilginç bir tema üzerine, geleneksel Japon enerji kablosuna yoğunlaştı. Serginin önümüzdeki yıl da Japonya’da açılması planlanıyor.

Kader Denizi
30 Temmuz-29 Ağustos
Mehmet Günyeli ve Bejan Matur’un “Kader Denizi” başlığı altında sunduğu fotoğraf-video ve şiirden oluşan sergi günümüz dünyasının en ağır dramlarından olan mültecilik konusunu işliyor.

Sergi, Mehmet Günyeli’nin soyut fotoğrafları ve Bejan Matur’un bir tragedya gibi kurguladığı şiirlerinden oluşuyor. Kaçak göçmenleri taşıyan tekneleri soyut bir anlatım diliyle belgeleyen fotoğraflara, Matur’un şiiri eşlik ediyor.

Mehmet Günyeli’nin, minimal fotoğraf diliyle oluşan kareler, kaçak göçmenlerin terk ettikleri teknelerin üstündeki renkli boya izlerini içeriyor. Bu renkli ve soyut izler kaçak göçmenlerin çok farklı kültürleri ve adsızlığı ile örtüşüyor. Görsel malzemenin sağladığı dolaylı ve şiirsel anlatım izleyicinin zihninde bu kadersizliğe ilişkin kalıcı izler bırakmayı amaçlıyor.

Türkiye’nin Modern sanat geleneğinde önemli yeri olan yazı ve resim birlikteliği, Günyeli ve Matur’un işbirliğinde yinelenirken, aynı zamanda “insan ticareti” denilen bu suça ortak eleştirel bir bakış sunuyor.

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

İlginizi Çekebilir

Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Devlet Tiyatroları Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter İnstagram Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT