Ergin Çavuşoğlu’nun Adaptasyon – Sinefikasyon sergisi, sanatçının klasik ve güncel resimle geçmişteki meşguliyetini mercek altına alıyor ve erken dönem resimlerini sanatçının daha iyi bilinen film enstalasyonlarıyla yan yana koyuyor. Çavuşoğlu böylelikle eski eserlerini yeni bir bağlamda sergileyerek sanatçı pratiğinde tekrarlayan meşguliyetlerini yeni bir bağlam içinde sunuyor.
Serginin başlığını da oluşturan ve serginin geniş kapsamlı konsepti ise doğrudan, (Thomas Lahusen’in tanımıyla) ‘bugüne kadar dünyada görülmüş en büyük film dağıtımı, gösterim ve izlenme planı olan Sovyet “sinefikasyon” projesi’ne dayanır. Çavuşoğlu güncel sanatlar alanındaki mevcut küresel ‘sinefikasyon’ sistemini yorumlamak için bu çerçeveyi ödünç alıyor.
Mimari açıdan ikiye bölünmüş olan galeri mekanının direkt sokağa açılan tarafında serginin Adaptasyon kısmı yer alır ve ağırlıklı olarak An (1998) serisindeki bir dizi resmi de içeren 1990lardaki resimlerden oluşur. Hemen yanındaki karartılmış mekânda yer alan Sinefikasyon ise film gösterimi şeklinde sergilenir. Sıra sıra sinema koltuklarının yer aldığı sinema salonu benzeri mekânda Çavuşoğlu Ve Uyandım (2012) gibi yakın zamandaki video eserlerin yanı sıra Mankenlerin Dirilişi (2014) gibi birkaç yeni eserini de sergiler. Resimlerinin yanı sıra Çavuşoğlu ayrıca çeşitli küçük ölçekteki hazır ve ‘doğa üretimi’ heykelini de sergiye dâhil ediyor. Çavuşoğlu işlerinin edebi bir metinin bölümleri gibi okunmasını amaçlıyor.
Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.