Yılbaşı Sofranız Renkli Ama Az Kalorili Olsun

Yılbaşı Sofranız Renkli Ama Az Kalorili Olsun

Yılbaşı sofralarında yapılan kaçamaklar, yeni yılın ilk gününde pişmanlığa dönüşüyor.

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Aralık 28, 2016

Bu nedenle birbirinden görkemli yılbaşı sofraları ile yeni yılı karşılamaya hazırlanırken, dengeli ve ölçülü beslenmeyi unutmamak, yağlı yiyeceklerden uzak durmak ve tatlı tüketimine dikkat etmek gerekiyor. Memorial Antalya Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Berna Ertuğ, yılbaşı günü sağlıklı beslenmek için önerilerde bulundu.

Rengarenk bir salata gecenin kurtarıcısı olabilir
31 Aralık gününde tüm gün aç kalmak yapılabilecek en büyük hatadır. Bu nedenle güne kahvaltıyla başlanmalı, ara öğünler atlanmamalı, öğle yemeğinde, akşam et yenileceğinden, sebze ağırlıklı beslenilmelidir. Akdeniz yeşilliği, peynir, domates, salatalık, kırmızı turp, havuç, kırmızı lahana, renkli biberler üzerine bol limon sıkılmış bir salata ya da yoğurtlu bir salata antioksidan özelliği ile yılbaşı sofrasının sağlık kaynağı olacaktır. Salata ayrıca posa zengini olduğundan açlık hissini azaltarak, masada bulunan diğer yemeklerden ölçülü bir şekilde yenilmesini sağlar. Salatayı mümkün olduğunca limon ve sirkeyle tatlandırmak; özellikle mayonez gibi malzemeler içeren soslarla birlikte tüketmemek önemlidir.

Açlık hissini kuruyemişle bastırmayın!
Yılbaşı sofrasında en dikkat edilmesi gereken durum, açlık hissinin kontrolüdür. Sadece açlık nedeniyle değil, gecenin coşkusuna kapılarak aşırıya kaçmak yani sınırsız tüketim, yeni yılın ilk gününün sabahına ishal, mide bulantısı, besin zehirlenmesi, şişkinlik, hazımsızlık ve kan şekeri yüksekliği gibi sağlık sorunlarıyla uyanmaya neden olabilir. Yılbaşı sofralarında bitene kadar yenilebilen ve küçük olduğu kadar enerji içeriği yüksek olan kuruyemişleri tüketirken dikkatli olunmalıdır. Bunun için ufak bir kase belirlenmeli ve içine beyaz leblebi, ceviz, fındık, fıstık, badem, kuru kayısı, kuru erik gibi çeşitlerden azar azar konulmalıdır.

Mezelerden 1-2 kaşık tüketin

Yılbaşı akşam yemeği menüsü genellikle bol çeşitli olacak şekilde özenle hazırlanmaktadır. Ancak her lezzetten azar azar tüketmek ve belirli bir saatten sonra yemek yemeyi bırakmak önemlidir.

Akşam yemeğine öncelikle hafif bir çorba veya ordövr tabağından peynir, domates, salatalık ve yoğurtla hazırlanmış bir meze ile başlanabilir
Kırmızı et yerine daha düşük yağ içeriğine sahip balık, hindi ve tavuk eti tercih edilmelidir
Kırmızı et tüketilecekse, kızartma etler yerine fırında veya ızgarada pişirilen etler tüketilmelidir
Ana yemeğin yanında fırınlanmış ya da buharda sebzeler ile zeytinyağlı sebzeler tüketilebilir
Yılbaşı sofrasında hamurlu tatlılar yerine sütlü ya da meyveli tatlılar bulunmalıdır Yemekler yavaş yavaş tüketilmeli, yılbaşı sofrası çok geç saatlere kadar kalmamalı, yemek çok geç saatte yenilmemelidir
Kızartmalar yerine yoğurtlu, zeytinyağlı sebzeler ve bol yeşillikli salatalar tüketilmelidir Sofrada meze ve yemek çeşitleri çok fazlaysa her birinden en fazla 1-2 kaşık tüketilmelidir
Pilav veya makarna yeniliyorsa, ekmek tüketimi azaltılmalıdır
Alkol alımından uzak durulmalı ya da limit sınırlandırılmalıdır.

Yeni yılın ilk gününü zinde geçirmek için 8 öneri
1. Yılbaşı gecesi uyumadan önce bol su için
2. Güne kahvaltı ile başlayın
3. Sebze ve meyve ağırlıklı beslenin
4. Gün içinde sıvı tüketiminizi artırın
5. Metabolizmanızı hızlandırmak için gün içinde 2 fincan bitki çayı tüketin
6. Antioksidan tüketimi yorgunluk, halsizlik gibi problemlerin etkisini azalttığından, nar, kivi, greyfurt, portakal mandalina gibi meyvelerden tüketin
7. Mümkünse egzersiz ve açık havada tempolu yürüyüş yapın
8. Öğünlerinizi az ve sık planlayın

Yılbaşı Sofranız Renkli Ama Az Kalorili Olsun

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Resime sağ tıklayıp jpg formatında farklı kaydedebilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter Google Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT